سخنگوی وزارت خارجه: گیلان ایفاگر نقش کریدور ارتباطی بین همسایگان شمال و جنوب ایران است

به گزارش مجله ابوذریون، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گیلان ایفاگر نقش کریدور ارتباطی بین همسایگان شمال و جنوب ایران است و باید از ظرفیت های آن به خوبی بهره گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه: گیلان ایفاگر نقش کریدور ارتباطی بین همسایگان شمال و جنوب ایران است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، از منطقه آزادانزلی، سیدعباس موسوی عصر امروز در ملاقات با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ضمن تشریح اهداف سفر خود گفت: به دلیل انتصاب بنده به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و همچنین شناخت ظرفیت استان های همجوار جمهوری آذربایجان و آنالیز ظرفیت های منطقه آزاد انزلی به استان گیلان سفر کردم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب منطقه آزاد انزلی و نقش موثر آن در برقراری ارتباط با کشور های همجوار اعلام کرد: زیرساخت ها و ظرفیت های موجود در این منطقه می تواند نقش کریدور ارتباطی بین کشور های شمالی و جنوبی کشور را ایفا نماید.

موسوی با بیان اینکه ظرفیت ها و زیرساخت های منطقه آزاد انزلی در حال گسترش است اظهار داشت: استان زرخیز گیلان و به ویژه منطقه آزاد انزلی نقش موثری در گسترش ارتباطات ما با کشور های همسایه دارد و باید به خوبی از این ظرفیت ها بهره ببریم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این ملاقات به ظرفیت های این منطقه در حوزه ترانزیت بین قاره ای و ارتباط با کشور های حاشیه دریای خزر اشاره نمود و اضافه کرد: اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی کشور و تکمیل زیرساخت های مکمل بندر کاسپین به منظور افزایش درآمد های ارزی برای استان و کشور از جمله اولویت های کاری ما است.

محمد، ولی روزبهان راهبرد این منطقه را مورد تاکید قرار داد و عنوان نمود: تبدیل شدن این منطقه به پایگاه صادرات و ترانزیت کالا به اوراسیا و روسیه از جمله اهداف راهبردی ما است و علاوه بر این گسترش ارتباطات با کشور های اروپایی و آسیایی و افزایش توان صادراتی کشور نیز مد نظر است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات کالا های ایرانی به کشور های همسایه به وسیله منطقه آزاد انزلی افزایش پیدا نموده است گفت: منطقه آزاد انزلی در گسترش مبادلات میان ایران و روسیه و چین نقش به سزایی دارد و بنا داریم که ظرفیت صادراتی این منطقه به روسیه را گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1285

به "سخنگوی وزارت خارجه: گیلان ایفاگر نقش کریدور ارتباطی بین همسایگان شمال و جنوب ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه: گیلان ایفاگر نقش کریدور ارتباطی بین همسایگان شمال و جنوب ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید