سفارت آمریکا: در منطقه ها تحت تصرف طالبان سکوت رسانه ای ایجاد شده است

به گزارش مجله ابوذریون، کاردار سفارت آمریکا در کابل طالبان را متهم کرد که در منطقه ها تازه تصرف نموده خود سکوت رسانه ای ایجاد نموده تا از این طریق از بازتاب واقعیت ها جلوگیری کند.

سفارت آمریکا: در منطقه ها تحت تصرف طالبان سکوت رسانه ای ایجاد شده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، راس ویلسون کاردار سفارت آمریکا در کابل با اشاره به پیشروی های طالبان، این گروه را متهم کرد که در شهرستان های تازه تصرف شده رسانه ها را به سکوت وادار می نماید.

ویلسون در توئیتی نوشت که از گزارش ها پیرامون خاموش کردن رسانه ها به وسیله طالبان در مناطقی که این گروه به آن حمله نموده نگران است.

این دیپلمات آمریکایی اظهارداشت: من از گزارش هایی که طالبان برای پنهان کردن خشونت هایش در حال خاموش کردن رسانه ها در مناطقی است که به آن حمله می نماید، نگران هستم.

وی اضافه کرد که طالبان برای مخفی کردن تخریب زیرساخت های عمومی و کشتار غیرنظامیان برای خاموش کردن رسانه ها کوشش می نماید.

طالبان تا به امروز نسبت به این اظهارات واکنشی نشان نداده است، اما همزمان با شروع فرایند خروج نیروهای خارجی از افغانستان در اردیبهشت ماه، در پی تشدید حملات طالبان، شهرستان های افغانستان یکی پس از دیگری به تصرف این گروه عایدی.

طالبان مدعی است که بیشتر این شهرستان ها را بدون درگیری و با میانجیگری بزرگان محلی و تسلیم نیروهای امنیتی تصرف نموده است.

براساس تازه ترین گزارش لانگ وار ژورنال از شرایط امنیتی افغانستان، 164 شهرستان افغانستان در کنترل طالبان قرار گرفته است، 154 شهرستان محل درگیری است و تنها 80 شهرستان در کنترل دولت می باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1897

به "سفارت آمریکا: در منطقه ها تحت تصرف طالبان سکوت رسانه ای ایجاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت آمریکا: در منطقه ها تحت تصرف طالبان سکوت رسانه ای ایجاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید