سفر گنجینه موزه به رم را به اطلاع سازمان بازرسی و مجلس رسانده ایم

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، علی مرادخانی معاون هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه 10 آبان ماه در حاشیه برگزاری نشست مدیران تئاتر غرب آسیا در پاسخ به سوالی مبنی اظهار نظرهای متناقض پیرامون نمایش گنجینه موزه هنرهای معاصر در شهر رم کشور ایتالیا شرح داد: همه موارد مربوط به ماجرای حضور گنجینه موزه هنرهای معاصر مطرح می گردد منوط به صدور مجوزهای دولتی است.

سفر گنجینه موزه به رم را به اطلاع سازمان بازرسی و مجلس رسانده ایم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

وی با اشاره به اینکه تا به حال رسم بر این بوده که این برنامه ها با اجازه وزیر اتفاق می افتاد، بیان نمود: طی دوره های قبلی نیز چندین بار با مجوز وزیر برخی از آثار این گنجینه در رویدادهای بین المللی به نمایش گذاشته می شد، اما درباره نمایش بخشی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در رم به دلیل اینکه مساله وسعت زیادی پیدا کرد و شبکه های مجازی هم انواع و اقسام حرف ها را در این مورد مطرح کردند ما کوشش کردیم به وسیله دیگر مجوزهای دولتی هم اقدام نموده و مراجعی چون سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات، سفارت ایران در کشور ایتالیا را هم در جریان قرار دهیم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: چون به روزهای منتهی به استعفای جناب جنتی و خلاء حضور وزیر رسیدیم بنابراین باید منتظر بمانیم که با حضور وزیر جدید نتیجه نهایی معین گردد. فعلا در این زمینه هیچ اتفاق اجرایی نیفتاده و کار به صورت اداری در حال اجرا است تا به محض عبور از این جریان و ماجرای حقوقی و البته دریافت همه موافقت ها نسبت به نمایش آثار تصمیم گیری گردد.

وی درباره انتشار اخباری مبنی بر اعزام کارشناسان برای شناسایی جعلی بودن یا نبودن آثار در هنگام بازگشت به ایران شرح داد: من نمی دانم چه دلیلی برای مطرح کردن این موضوع وجود دارد؟ برخی ها گفته بودند وقتی این آثار به آنجا ارسال گردد ممکن است اتفاقاتی برایشان بیفتد. آیا این درست است به کشورهایی که با ما دوست هستند و با ما کار می نمایند و می خواهند ارتباط فرهنگی با ما داشته باشند، اتهامات این چنینی بزنیم؟ این اصلا در قانون دیپلماسی و مناسبات بین المللی مساله صحیحی نیست. ما باید هرچیزی را از موضع واقعی و عاقلانه و درست آن آنالیز کنیم. تمام ابعاد این نمایشگاه باید به درستی انجام پذیرد؛ هم نباید به کشور میزبان توهین گردد و نه از طرفی در اینجا با مشکل روبرو شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 678

به "سفر گنجینه موزه به رم را به اطلاع سازمان بازرسی و مجلس رسانده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر گنجینه موزه به رم را به اطلاع سازمان بازرسی و مجلس رسانده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید