شروط ائتلاف مالکی برای الکاظمی

به گزارش مجله ابوذریون، ائتلاف دولت قانون امروز (سه شنبه) تاکید نمود، بازگشت از موضع سابقش در عدم حمایت از کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف در گرو آن است که الکاظمی در تشکیل کابینه از گزینه های درست، پاک، شایسته و غیرجنجالی استفاده کند.

شروط ائتلاف مالکی برای الکاظمی

به نقل از سایت المعلومه، کاطع الرکابی، نماینده ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی امروز اظهار کرد: دولت قانون انصراف خود را از اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی به دلیل عدم پایبندی به استانداردهای توافق شده در گفتگوها خاطرنشان کرد، همچنین ائتلاف الوطنیه همین موضعگیری را خاطرنشان کرد زیرا انتخاب کاندیداها بر خلاف توافق اجرا شده برای انتخاب وزرای شایسته، درستکار و مستقل هستند.

این نماینده ائتلاف دولت قانون در ادامه با رد این ادعا که دلیل عدم حمایت از کابینه الکاظمی به دلیل اختلاف نظر با النصر در خصوص وزارت خارجه است، گفت: ائتلاف دخالتی در معرفی کاندیداها برای وزارتخانه ها نداشت، هدف ما این است که کابینه آینده با کابینه های قبل از خود از نظر ساختار مختلف بوده و با حضور نمایندگان همه گروه ها و نه حضور یک فراکسیون و محدود کردن دیگر فراکسیون ها ایجاد گردد.

الرکابی اضافه نمود: بازگشت حمایت دولت قانون از کابینه الکاظمی در گرو آن است که الکاظمی در تشکیل کابینه از گزینه های درست، پاک، شایسته و غیرجنجالی استفاده کند.

او تاکید نمود: در صورتی که الکاظمی شیوه انتخاب وزرا را تغییر دهد و ملاک های واقعی مشخص شده از سوی احزاب شیعه یعنی شایستگی، درستکاری و حرفه ای بودن را در نظر بگیرد، به کابینه او رای اعتماد خواهیم داد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1127

به "شروط ائتلاف مالکی برای الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروط ائتلاف مالکی برای الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید