طرح های جدید اروپا برای مهار کرونا، ابراز نگرانی شدید بروکسل درباره شیوع ویروس انگلیسی

به گزارش مجله ابوذریون، شب گذشته سران کشورهای اروپایی در نشست ویدئویی درباره محدودیت های جدید سفر برای مهار کرونا توافق کردند و شیوع ویروس انگلیسی در این اتحادیه را بسیار نگران کننده توصیف کردند.

طرح های جدید اروپا برای مهار کرونا، ابراز نگرانی شدید بروکسل درباره شیوع ویروس انگلیسی

با ما سفر کنید و با اروپا تور از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، شب گذشته سران کشورهای اروپایی در یک کنفرانس ویدئویی راهکارهای مبارزه مشترک با کرونا و بخصوص نوع جهش یافته انگلیسی آن را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده 27 عضو اتحادیه اروپا نمی خواهند سفرهای ضروری را محدود نمایند و مرزهای اروپایی تا حد ممکن برای کالاها و مسافران باز می ماند. این خبر را چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی شب گذشته بعد از کنفرانس ویدئویی با سران اروپایی اعلام نمود.

سران کشورهای اروپایی توافق کردند که اوضاع جدید ویروس کرونا به صورت خاص ردیابی گردد و فعالیت واکسیناسیون فرایند بهتری داشته باشد. همچنین باید یک گواهی واکسیناسیون برای افراد واکسینه شده وجود داشته باشد، اما در ابتدا هیچ امتیازی نباید برای این افراد در نظر گرفته گردد از جمله در سفرها.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

چارلز میشل همچنین از نگرانی بالای کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره شیوع ویروس انگلیسی خبر داده و گفت: از این رو محدوددیت ها باید حفظ گردد و در بعضی موارد در صورت امکان تشدید گردد. وی در عین حال گفت: مرزها باید باز بمانند تا به این ترتیب بازار داخلی کارآمد باشد.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم اعلام نمود که نهادهای اروپایی می خواهند گسترش کارت چراغ راهنمای کرونا را پیشنهاد دهند. به این ترتیب برای مناطقی که کرونا در آن ها به شدت گسترش پیدا نموده است یک دسته جدید قرمز تیره تعریف می گردد. به گفته وی در آینده محدودیت های سفر خاصی برای مناطق قرمز تیره کرونایی در نظر گرفته می گردد و همچنین باید از سفرهای غیر ضروری خودداری گردد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در آستانه برگزاری این نشست خواهان همکاری تنگاتنگ تر با کشورهای اروپایی شده و همچنین کنترل های مرزی در صورت عدم همکاری کشورها در تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا را رد نکرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

با این همه کمیسیون اروپایی می خواهد تا جایی که می تواند از تکرار مجدد طرح کنترل های مرزی در منطقه شنگن برای مهار کرونا جلوگیری کند. البته بعضی کشورها از جمله مجارستان، اتریش و دانمارک در حال حاضر هم کنترل های مرزی برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داده اند. ویروس های جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی که گفته می گردد بسیار مسری تر از ویروس جدید است نگرانی های زیادی را در بین کشورهای اروپایی ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1591

به "طرح های جدید اروپا برای مهار کرونا، ابراز نگرانی شدید بروکسل درباره شیوع ویروس انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های جدید اروپا برای مهار کرونا، ابراز نگرانی شدید بروکسل درباره شیوع ویروس انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید