عاملان تبلیغ تقلب در امتحانات نهایی دستگیر شدند

به گزارش مجله ابوذریون، معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به دستگیری عاملان تبلیغ تقلب امتحانات نهایی در فضای مجازی، از تمام دانش آموزان و دانشجویان خواست به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند.

عاملان تبلیغ تقلب در امتحانات نهایی دستگیر شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم؛ سرهنگ رامین پاشایی با اعلام خبر بازداشت عاملان تبلیغ تقلب در امتحانات نهایی اظهار کرد: برابر رصدهای اجرا شده در فضای مجازی اعضای دو باند تبلیغ تقلب و دسیسه در امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان که در پیغام رسان تلگرام و اینستاگرام تبلیغات می کردند، شناسایی، پس از کسب مجوز قضائی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات ذیصلاح شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ادامه داد: اعضای این دو باند در مواجهه با ادله و سایر شواهد به بزه ارتکابی خود اعتراف نموده و اذعان داشتند در بسیاری از موارد پس از دریافت وجه و بیعانه از داوطلبان در ازای شرکت در امتحانات نهایی آنها، هیچگونه خدماتی به آنها ارائه ننموده و با این ترفند از طعمه های خود کلاهبرداری می کردند.

وی اضافه نمود: هم اکنون با راه اندازی کارگروه های ویژه در پلیس فتا تهران عظیم، استانها و سایر شهرستانهای کشور، بیش از 100 پایگاه عملیاتی نظارت و برخورد قانونی این نوع تخلف و جرایم را رصد می نمایند.

این مقام انتظامی بیان نمود: در این راستا با همکاری ویژه با وزارت خانه آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیدگی با اینگونه تخلفات در جریان بوده و در صورت رؤیت موارد مشابه و مجرمانه درباره دسیسه و تقلب در جریان امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

پاشایی با بیان اینکه در هنگام کشف موارد مجرمانه در این حوزه، صورت اسامی دانش آموزان و دانشجویان متخلف نیز به نهادهای اجرایی دو وزارت خانه یاد شده برای اعمال برخوردهای لازم و قانونی اعلام خواهد شد، از تمام دانش آموزان و دانشجویان خواست به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فتا توضیح داد : خانواده ها باید با توجه به اینکه ارتکاب این اعمال مجرمانه و متخلفانه بعضاً توسط فرزندان آنها به صورت مخفیانه صورت می گیرد، ضمن هدایت فرزندان نظارت مستمر و دائمی را بر نحوه فعالیتهای تحصیلی و امتحانات آنها داشته باشند.

وی متذکر شد: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک می توانند موضوع را برای برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان به وسیله سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن 096380 به پلیس فتا منعکس نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1839

به "عاملان تبلیغ تقلب در امتحانات نهایی دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاملان تبلیغ تقلب در امتحانات نهایی دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید