فارین پالیسی: بایدن از تخریب فرایند صلح افغانستان توسط غنی جلوگیری کند

به گزارش مجله ابوذریون، نشریه آمریکایی نوشت که دولت بایدن باید توسط اهرم های نظامی و اقتصادی از تخریب فرایند صلح توسط رئیس جمهور افغانستان جلوگیری کند.

فارین پالیسی: بایدن از تخریب فرایند صلح افغانستان توسط غنی جلوگیری کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، باتوجه به بحران هایی که دولت جدید آمریکا در داخل و خارج از کشور با آن روبرو است، افغانستان در فهرست اولویت های کاخ سفید قرار ندارد اما نظر به وعده دولت بایدن برای انتها دادن به جنگ های بی انتها باید دید که واشنگتن چگونه نیروها را با حفظ دستاوردها از افغانستان خارج می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

فارین پالیسی نوشت که بیشتر افغان ها و مقامات آمریکایی اتفاق نظر دارند که تداوم توانایی طالبان به خشونت ها به دلیل رهبری بد غنی است.

این رسانه تاکید نمود که رئیس جمهور افغانستان مخالف رسیدن توافق صلحی در افغانستان است که ممکن است او را از قدرت کنار بزند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نشریه آمریکایی اضافه کرد: توافقنامه قطر طالبان را متقاعد کرد که آمریکا برای خروج عجله دارد و این پیروزی محسوس بر اشغال آمریکا به آن ها اعتماد به نفس بخشیده تا در مذاکرات بین الافغانی بر مواضع خود قاطعانه ایستادگی کند.

فارین پالیسی تاکید نمود: دولت بایدن برای اینکه طالبان را متوجه تعهداتش کند بنابراین باید در میز مذاکره و میدان جنگ به آن ها این پیغام روشن را بدهد که نیروهای آمریکایی تا زمانی که طالبان توافقنامه را رعایت نکنند، افغانستان را ترک نخواهند کرد.

نوشتار با مخرب خواندن نقش غنی در فرایند صلح ادامه داد: واشنگتن باید به غنی که بیم دارد، توافق بین الافغانی منجر به انتها دوره ریاست جمهوری وی گردد، هشدار دهد که تخریب فرایند صلح قابل تحمل نخواهد بود.

فارین پالیسی همچنین تاکید می نماید که آمریکا برای رسیدن به این مهم می تواند از یاری های اقتصادی و نظامی به عنوان اهرم فشار بر دولت غنی استفاده کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1645

به "فارین پالیسی: بایدن از تخریب فرایند صلح افغانستان توسط غنی جلوگیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارین پالیسی: بایدن از تخریب فرایند صلح افغانستان توسط غنی جلوگیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید