فراهم شدن اعتبار لازم برای تولید کارت&zwnjهای ملی، رونمایی از سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه تصوری در جامعه ایجاد شده که گفته می شود پروژه کارت هوشمند ملی با شکست روبرو شده است گفت: با پیگیری های وزیر کشور و دستور رئیس جمهور قرار شده اعتبار لازم فراهم شود و کارت های باقیمانده نیز تولید شوند.

فراهم شدن اعتبار لازم برای تولید کارت&zwnjهای ملی، رونمایی از سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند

به گزارش خبرنگاران حمید درخشان نیا در مراسم رونمایی از سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی گفت: ما همواره با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعامل و همکاری داریم به عنوان مثال در بخش مربوط به آمار ازدواج و طلاق آمار را در لحظه از سازمان ثبت اسناد می گیریم و در حوزه احراز هویت نیست با توجه به اینکه موضوع متناهی در کشور است نیز در ارتباط با ثبت اسناد هستیم و خدا را شاکریم که امروز این سرویس را افتتاح کردیم.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه تا به امروز حدود 50 میلیون کارت هوشمند ملی در اختیار مردم قرار داده ایم گفت: در مجموع از 59 میلیون نفر ثبت نام به عمل آوردیم و پروژه صدور کارت هوشمند ملی روزهای سرانجامی خود را سپری می کند و پایگاه آن در سازمان ثبت احوال واقع شده است و به بیش از 200 دستگاه خدمات ارائه می کند.

درخشان نیا با بیان اینکه پروژه راه اندازی و بهره مندی از کارت هوشمند ملی در بیش از 60 دستگاه آغاز شده است خاطرنشان کرد: در 15 دستگاه این پروژه به مرحله پایلوت رسیده و هم اکنون نیز پنج دستگاه در حال بهره برداری از آن هستند که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جزو این موارد محدود است.

وی افزود: این کار باعث تسهیل و تسریع در امور مردم می شود و سطح اطمینان اسناد را ارتقا می دهد و از جعل اسناد جلوگیری می کند. تصوری در جامعه ایجاد شده که گفته می شود پروژه کارت هوشمند ملی با شکست روبرو شده است اما با پیگیری های وزیر کشور و دستور رئیس جمهور قرار شده اعتبار لازم فراهم شود و کارت های باقیمانده نیز تولید شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور ظرفیت تولید 2.5 میلیون کارت در ماه را دارد.

معاون وزیر کشور در سرانجام گفت اولین دستگاهی که می تواند پین کارت هوشمند ملی را بازیابی کند سازمان ثبت اسناد کشور است و ما آمادگی کامل را داریم که بهره مندی کامل از کارت ملی هوشمند را در همه دستگاه ها انجام دهیم.

سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند با اثر انگشت در کارت هوشمند ملی راه اندازی شد

به گزارش خبرنگاران، ذبیح الله خدائیان در مراسم تطبیق اثر انگشت اصحاب سند با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی گفت: استحضار دارید که ما امروز سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند با اثر انگشت آن ها در کارت هوشمند ملی افتتاح می کنیم.

وی افزود: این سرویس با همکاری ریاست محترم سازمان ثبت احوال راه اندازی شده و هدف از آن ارتقای اعتبار اسناد رسمی و پیشگیری از جعل و کلاهبرداری است. ما در آسیب شناسی هایی که داشتیم به مواردی برخورد کردیم که افرادی به نامشان سند تنظیم شده است اما دیگری برای آن ها اثر انگشت زده است.

خدائیان با بیان اینکه هر چند تعداد گزارش های جعل و کلاهبرداری کم بوده است اما یک مورد هم قابل قبول نیست گفت: به این ترتیب با همکاری سازمان ثبت احوال اثر انگشت کسانی که به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنند با اثر انگشت آن ها در کارت ملی تطبیق داده می شود و امکان اینکه کسی در دفاتر اسناد رسمی حضور پیدا کند و به نام دیگری انگشت بزند وجود ندارد.

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اگر کسی با جعل اسناد بخواهد به نام دیگری سندی تنظیم کند بلافاصله شناسایی می شود گفت: روش کار به این صورت است که شخصی که کارت ملی را ارائه می دهد در دستگاهی گذاشته می شود و بلافاصله اثر انگشت تطبیق داده می شود و برای کسانی که رمز کارت ملی خود را فراموش کرده باشند به کمک سازمان ثبت احوال این امکان فراهم شده است که در همانجا رمز خود را بازیابی کنند و به این ترتیب به کار سرعت داده شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد در سرانجام گفت: با راه اندازی سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی اعتبار اسناد رسمی افزایش پیدا میکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1518

به "فراهم شدن اعتبار لازم برای تولید کارت&zwnjهای ملی، رونمایی از سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراهم شدن اعتبار لازم برای تولید کارت&zwnjهای ملی، رونمایی از سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید