فعالیت 12 ایستگاه و 3 مرکز کنترل ترافیک دریایی در هرمزگان

به گزارش مجله ابوذریون، معاون بنادر و دریانوردی هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزشی آنالیز سامانه خدمات ترافیک دریایی (VTS) در خلیج فارس و دریای عمان، به میزبانی بندر شهید رجایی هرمزگان خبرداد و گفت: 12 ایستگاه و 3 مرکز کنترل ترافیک دریایی در هرمزگان فعالیت دارد.

فعالیت 12 ایستگاه و 3 مرکز کنترل ترافیک دریایی در هرمزگان

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی نوفرستی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی VTS در بندر شهید رجایی گفت: در کارگاه تخصصی ـ آموزشی VTS به مدت دو روز و با حضور بیش از 30 نفر از روسای ادارات و کارشناسان واحدهای دریایی، سوپر وایزرها و افسران کنترل ترافیک برگزار شده است.

وی در ادامه به نقش مهم این گونه برنامه ها در راستای افزایش دانش و آگاهی افسران VTS بنادر اشاره نمود و بیان داشت: مدیریت ریسک در بحث کنترل ترافیک کشتی ها با توجه به فشار و استرس کاری کارکنان این حوزه بسیار اهمیت دارد.

نوفرستی نقش افسران VTS به ویژه سوپروایزرها را در عملیات کنترل ترافیک دریایی شامل مانیتورینگ، برنامه ریزی عملیات هدایت کشتی ها و موارد اضطراری همچون جلوگیری از تصادم و به گل نشستن شناورها نیز تشریح کرد و ادامه داد: دانش، مهارت و تجربه سه عامل مهم در شایستگی نیروهای سوپروایزر محسوب می گردد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان توضیح داد: سامانه VTS استان هرمزگان محدوده دریایی حدفاصل شرق جاسک تا 20 مایلی غرب جزیره لاوان شامل جزایر و آب های زیرپوشش اداره کل بنادر و دریانوردی استان را شامل می گردد.

این مقام مسئول اضافه نمود: سامانه مذکور در استان 12 سایت و ایستگاه کاری در سواحل و جزایر و 3 مرکز کنترل ترافیک دریایی واقع در بندر شهید رجایی، لنگه و کیش را زیرپوشش دارد.

وی تاکید نمود: استانداردها و الزامات سازمان جهانی دریانوردی (IMO) و انجمن بین المللی علایم یاری ناوبری و چراغ های دریایی(IALA) در اجرای عملیات VTS مد نظر نهاده شده است.

نوفرستی بیان داشت: سامانه VTS در طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز 95 و مانیتورینگ شبانه روزی شناورهای مسافری و ارائه خدمات به تمامی شناورها با ارائه 2061 خدمت، نقش ویژه ای در تامین ایمنی دریانوردی داشته است.

شایان ذکر است، در بخش دیگری از این نشست سوپروایزرها و افسران VTS به صورت گروه های کاری دونفره به ارایه گزارشی از حوزه های تحت نظارت خود پرداختند و پیشنهادات و نقطه نظراتشان را نیز مطرح کردند.

سامانه ردیابی اتوماتیک کشتی ها (AIS)، آسیب شناسی مسیرهای تردد شناورهای مسافری و بومی سازی سامانه VTS از جمله مباحثی بود که در این کارگاه مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 631

به "فعالیت 12 ایستگاه و 3 مرکز کنترل ترافیک دریایی در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 12 ایستگاه و 3 مرکز کنترل ترافیک دریایی در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید