قدردانی بوریس جانسون از مسلمانان در مهار کرونا

به گزارش مجله ابوذریون، نخست وزیر انگلیس با تبریک عید قربان به مسلمانان این کشور و سراسر دنیا، از کوشش های آن ها برای رعایت نکات بهداشتی به منظور مهار و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا قدردانی کرد.

قدردانی بوریس جانسون از مسلمانان در مهار کرونا

بوریس جانسون با انتشار پیامی ویدیویی گفت که در چند ماه گذشته برای آنها (مسلمانان)که از گردهمایی در مراسم های عبادی و اجتماعی ماه مبارک رمضان تا شرکت در مناسک حج، ناگزیر از محدودیت های ناشی از بحران کرونا، چشم پوشی کردند آسان نبوده است.

وی از اینکه مسلمانان با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، مراقبت و یاری به نیازمندان، در برنامه دولت برای مقابله با کرونا مشارکت می نمایند و همچنین از پزشکان و پرستاران مسلمانی که در بیمارستان های انگلیس برای نجات جان بیماران کرونایی خدمت می نمایند مراتب قدردانی خود و دولت را ابراز کرد.

نخست وزیر انگلیس گفت: اینک که عید الاضحی فرا رسیده و ارزش هایی مانند ازخودگذشتگی و حس مسئولیت چشن گرفته می گردد، از شما می خواهم که کوشش های خود را برای رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و محدودیت ها درباره ملاقات با دوستان آشنایان در خانه را رعایت تا از خود و دیگران حفاظت کنید.

وی اضافه کرد: طبیعتا اوضاع در عید الاضحی سال جاری از جمله برگزاری نماز عید متفاوت خواهد بود، اما امیدوارم که از این مناسبت فرخنده لذت ببرید.

علاوه بر جانسون، شمار دیگری از شخصیت های بلندپایه و رهبران احزاب سیاسی انگلیس عید قربان را به مسلمانان تبریک گفتند.

مساجد و مراکز اسلامی در انگلیس همچنان به دلیل بحران کرونا فعالیت های مذهبی را متوقف نموده و به وسیله شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با مخاطبان خود در ارتباط هستند.

بر اساس آمارهای منتشر شده، انگلیس با ثبت 45 هزار و 999 مورد فوتی ناشی از کرونا، در زمان حاضر بیشترین تعداد تلفات را در قاره اروپا ثبت نموده است.

نخست وزیر انگلیس از دو ماه پیش بیشتر محدودیت های قرنطینه را ناگزیر از فشارهای مالی ناشی از بحران کرونا و برگزیت کاهش داد. او با این حال نسبت به موج جدید شیوع کرونا در انگلیس و سراسر اروپا هشدار داده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1290

به "قدردانی بوریس جانسون از مسلمانان در مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی بوریس جانسون از مسلمانان در مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید