لالیگای اسپانیا می خواهد غم بی تماشاگری اجباری را با تماشاگران و صدای مجازی ورزشگاه، تسکین بدهد

به گزارش مجله ابوذریون، بعد از تحمل هفته های طولانی بدون فوتبال از سوی دوستداران ورزش، لیگ های اروپایی یکی یکی آغاز شده اند. در شرایطی که ما جام باشگاه های اروپا و جام ملت های اروپا را از دست داده ایم، لیگ های اروپایی می توانند تسکینی بر دردهای فوتبال دوستان شوند.

لالیگای اسپانیا می خواهد غم بی تماشاگری اجباری را با تماشاگران و صدای مجازی ورزشگاه، تسکین بدهد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

اما واقعا تماشای فوتبال از تلویزیون وقتی هیچ تماشاگری وجود ندارد و به جز صدای بازیکن ها و صدای ضربه شان به توپ، صدای دیگری به گوش نمی رسد، کسل نماینده است.

دقیقا به همین خاطر هم لیگ های فوتبال اروپا و هم NBA آمریکا در صدد برآمده اند، مشکل را با یاری فناوری حل نمایند.

لالیگا با همکاری EA Sports صدای مجازی را به پخش تلویزیونی اضافه نموده است و از سوی دیگر با همکاری شرکت فناور نروژی Vizrt سکوها را پر از تماشاگر مجازی، نشان می دهد.

منتها به گمان خیلی ها، نوع انجام این کار مقدار مصنوعی شده. تماشاگرهای مجازی لالیگا ما را یاد شکل ظاهر تماشاگرها در نسخه های قدیمی گیم فیفا می اندازند، انگار که روی جایگاه ها در سکوها، تصویر دوبعدی تماشاگران چسبانده شده باشد.

ضمن اینکه تماشاگران، فقط هنگامی که بازی با دوربین اصلی پخش می گردد، نمایش داده می شوند و وقتی با دوربین های پایین تر روی یک بازیکن زوم می گردد، در پشت سرش، سکوهای خالی را می توانیم ببنیم. همین مطلب در هنگام نمایش نماهای هوایی از ورزشگاه، تکرار می گردد.

از صدای ورزشگاه هم توقعی بیشتر از یک صدای مصنوعی حتی در حد پایین تر از گیم های فوتبال نداشته باشید. البته ما ایرانی ها که پخش های زنده تلویزیون عجیب و غریب فراوان دیده ایم، به صداهای مجازی در هنگام پخش عادت داریم. آن هم صداهایی که با آنچه در زمین بازی رخ می داد، اصلا هماهنگ نبودند!

باید ببینیم اگر در فصل بعدی فوتبال هم قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی لازم باشد، فناوری پخش فوتبال چه میزان پیشرفت خواهد نمود.

منبع: ورج

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1210

به "لالیگای اسپانیا می خواهد غم بی تماشاگری اجباری را با تماشاگران و صدای مجازی ورزشگاه، تسکین بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لالیگای اسپانیا می خواهد غم بی تماشاگری اجباری را با تماشاگران و صدای مجازی ورزشگاه، تسکین بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید