مذاکرات سه جانبه عراق، اردن و مصر در شهر امان

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، دبیرخانه هیأت دولت عراق بیانیه ای را در مورد سفر هیأتی از این کشور به شهر امان پایتخت اردن صادر کرد. در این بیانیه آمده است که اعضای هیأت مذکور روز گذشته وارد شهر امان شدند.

مذاکرات سه جانبه عراق، اردن و مصر در شهر امان

بر اساس این گزارش، دبیرخانه مذکور اعلام نموده است که چندین نفر از وزرای کابینه عراق در هیأت این کشور که به شهر امان سفر نموده است، حضور دارند. قرار است اعضای این هیأت با شوراهای هماهنگی مصر و اردن در شهر امان ملاقات و تبادل نظر نمایند.

پیش از این، صخر دودین سخنگوی دولت اردن بیان کرد کشورش میزبان جلسه پیگیری و هماهنگی درخصوص ساز و کار همکاری سه جانبه بین عراق، اردن و مصر است تا اینکه سه کشور بتوانند توافقاتی که در اجلاس اخیر سران سه کشور حاصل شده است را اجرایی نمایند.

دودین در تبادل نظریی مطبوعاتی با بیان این موضوع اضافه نمود: این نشست ها در سطح وزیران و در ادامه کوشش ها و نشست های سابق سه کشور برگزار می گردد و هدف آن تبدیل توافقات سه کشور به الگویی برای فعالیت مشترک در سطح دنیا عرب است.

اوایل شهریور ماه 99 مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، عبدالله دوم پادشاه اردن، حسین عبدالله الثانی ولیعهد وی و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سومین اجلاس سه جانبه که در امان برگزار می شد، حضور یافتند و یک توافق در مورد تقویت همکاری مالی، تجاری و سرمایه گذاری میان 3 کشور اردن، عراق و مصر امضا کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1721

به "مذاکرات سه جانبه عراق، اردن و مصر در شهر امان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات سه جانبه عراق، اردن و مصر در شهر امان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید