مسکو: از زمان گفت وگوهای عمان پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته است

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه خاطرنشان کرد از زمان گفت وگوهای عمان پیشرفتی در مذاکرات هسته ای صورت نگرفته است.

مسکو: از زمان گفت وگوهای عمان پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام نمود که از زمان انجام مذاکرات هسته ای در مسقط، پایتخت عمان پیشرفتی در گفت وگوهای هسته ای بین ایران و گروه 1+5 صورت نگرفته است.

آقای ریابکوف، به رغم این، تأکید کرد ایران و گروه 1+5 تنها نیم گام با رسیدن به توافقی برای خاتمه دادن به تنش ها بر سر برنامه هسته ای ایران فاصله دارند.

آقای ریابکوف که سرپرستی تیم مذاکره نماینده هسته ای کشورش را بر عهده دارد همچنین اعلام نمود در پایتخت های کشورهای مذاکره نماینده علاوه بر وجود یا عدم اتخاذ تصمیمات لازم هیچ مانعی برای رسیدن به توافق وجود ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه توضیح داد تصمیم برای سفر سرگئی لاوروف به وین به این بستگی خواهد داشت که طرفین بتوانند به مصالحه برسند و دست کم مبناهای حل و فصل درازمدت و چارچوب های توافق را معین نمایند.

وی اضافه نمود روسیه در صورت عدم تضمین دست یابی به توافق مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 را به سطح وزرای خارجه ارتقا نخواهد داد.

دهمین دور از مذاکرات ایران و گروه 1+5 از روز سه شنبه در شهر وین، پایتخت اتریش شروع شده است. روز سه شنبه جلسه های رایزنی متفاوتی برگزار گردید.

از محتوای این گفت وگوها چیزی به بیرون درز نکرده است اما بعضی منابع می گویند بعضی زیاده خواهی های آمریکا و غرب و برطرف تحریم های ایران از جمله محورهای مورد گفت وگوی دو طرف در روز سه شنبه بوده است.

ایران و شش قدرت جهانی تا 24 نوامبر (سوم آذر) فرصت دارند تا بر سر برنامه هسته ای ایران به توافقی جدید برسند. گفته می گردد که ظرفیت غنی سازی ایران و سرنوشت رآکتور آب سنگین اراک از یک سو و زمانبندی لغو تحریم ها علیه این کشور از سوی دیگر، مهمترین موارد اختلاف باقی مانده میان دو طرف است.

جمهوریخواستار در آمریکا دولت باراک اوباما را به داشتن نرمش بیش از حد در قبال ایران متهم می نمایند و معتقدند که تنها راهکار مسئله هسته ای ایران، افزایش فشارها بر این کشور است.

در صورت نرسیدن به توافق، احتمال می رود کنگره آمریکا که پس از انتخابات میان دوره ای در اختیار جمهوری خواستار قرار گرفته، تحریم های گسترده تر مالی علیه ایران وضع کند.

جمهوری اسلامی ایران همیشه ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر کوشش برای ساخت بمب اتمی را رد می نماید. مقام های ایران می گویند برنامه تحقیقاتی غنی سازی اورانیوم مصارف صلح آمیز دارد و برای تامین سوخت نیروگاه هسته ای و همچنین فراوری رادیو ایزوتوپ های دارویی است.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 321

به "مسکو: از زمان گفت وگوهای عمان پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: از زمان گفت وگوهای عمان پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید