مسکو و پکن برای احقاق حقوق ایران در برجام پیشتاز هستند

به گزارش مجله ابوذریون، کارشناس مسائل روسیه گفت: روسیه از هرگونه کوشش برای حفظ برجام و بهره بری ایران از آن حمایت می نماید.

مسکو و پکن برای احقاق حقوق ایران در برجام پیشتاز هستند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش ، آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه رضا اردکانیان وزیر نیرو کشورمان شب گذشته با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و مقامات وزارت خارجه روسیه، وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شدند.

آقای ظریف امروز با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و آخرین وضعیت اجرای برجام گفت وگو می نماید.

محمود شوری کارشناس مسائل روسیه در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی ، با اشاره به موضع روسیه در قبال گام سوم ایران، گفت: موضع روسیه روشن است و بار ها مسئولان سیاست خارجی و مقامات عالی رتبه مسکو ادامه حمایت خود از برجام را مطرح کردند.

شوری با اشاره به اظهارات آقای ظریف مبنی بر اینکه حساب چین و روسیه در موضوع برجام از سایر کشور ها جداست، گفت: پکن و مسکو تمام کوشش خود را به کار گرفته اند تا تهران به حقوق خود در برجام دست یابد.

کارشناس مسائل روسیه افزود: به نظر من موضع روس ها روشن است، ولی به لحاظ عملیاتی محدودیت هایی دارند، البته روسیه کوشش بسیاری نموده تا فشار های وارده بر ایران را تا حدودی کاهش دهد، هرچند ظرفیت آنها هم محدود است.

او با اشاره به طرح پیشنهادی روسیه، توضیح داد: روس ها در ارتباط با بحث فروش نفت ایران یاری های متعددی ارائه کردند که بعضی از آنها آشکار و بعضی دیگر علنی نیستند، در حقیقت روسیه به ایران راستا جدیدی برای انتقال نفت به ترکیه و سوریه پیشنهاد داده است، طرحی که به تازگی به وزیر خارجه کشورمان ارائه شده و قرار است در رایزنی های معاون او آنالیز گردد.

شوری تاکید نمود: لاوروف هم اخیرا در اظهاراتی عنوان نموده که پوتین از طرح فرانسه در مورد برجام حمایت می نماید و نتیجه آن بستگی به رایزنی های روزهای آینده دارد.

کارشناس مسائل روسیه افزود: فرانسه هم کوشش می نماید که ایران از لحاظ مالی بخشی از احتیاج های خود را رفع کند، در واقع از نظر کشورما کوشش ها اروپا در قبال تعهداتشان بسیار ناچیز است، در نتیجه روسیه از هرگونه کوشش برای حفظ برجام و بهره برداری ایران از منافع برجام حمایت می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 355

به "مسکو و پکن برای احقاق حقوق ایران در برجام پیشتاز هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو و پکن برای احقاق حقوق ایران در برجام پیشتاز هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید