مغولستان به راهگذر ترانزیتی مهمی بین روسیه و چین تبدیل می گردد

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: مغولستان موافقت خود را با تشکیل کارگروه مشترکی با چین برای آنالیز پروژه های احداث جاده، خط آهن و خط لوله های نفت و گاز جدیدی که چین و روسیه را به یکدیگر متصل می نماید، اعلام نموده است.

مغولستان به راهگذر ترانزیتی مهمی بین روسیه و چین تبدیل می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ یک مقام رسمی دولت مغولستان که خواست نامش فاش نگردد تاکید نمود، مغولستان میخواهد به راهگذر ترانزیتی مهمی برای تسهیل روابط تجاری بین روسیه و چین تبدیل گردد و این مساله می تواند هزینه مبادله کالاهای تجاری و نفت و گاز طبیعی بین روسیه و چین را به شدت کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، این موضوع در جریان دیدار هفته گذشته نخست وزیر مغولستان با همتای چینی وی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.این مقام مطلع در ادامه توضیح داد، قرار است این کارگروه به زودی تشکیل گردد و مغولستان حاضر است تا از سرمایه گذاری شرکت های چینی برای توسعه زیر ساخت های مالی و عمرانی استقبال کند.

رشد فزاینده تقاضای چین برای کالاهایی مثل زغال سنگ و نفت خام تاثیر زیادی بر رشد سریع مالی مغولستان داشته است. بیش از 90 درصد صادرات مغولستان به بازار چین است.

البته نمایندگان مجلس مغولستان نسبت به افزایش سرمایه گذاری های خارجی در بخش های راهبردی و استراتژیک مالی این کشور به شدت انتقاد می نمایند و خواهان محدود شدن دخالت شرکت های خارجی در این بخش های حساس و راهبردی هستند.

روند رشد مالی و صنعتی شدن مغولستان طی سال های اخیر بی سابقه بوده و این مساله مرهون همکاری و ارتباط مالی و تجاری با چین است.مغولستان میخواهد به بزرگترین عرضه نماینده زغال سنگ به چین تبدیل گردد. خط راه آهنی که مغولستان را به روسیه متصل می نماید در دست اجرا است و نیمی از این خط راه اهن به چین نیز تکمیل شده و قرار است در سال 2015 میلادی این پروژه به بهره برداری برسد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 433

به "مغولستان به راهگذر ترانزیتی مهمی بین روسیه و چین تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغولستان به راهگذر ترانزیتی مهمی بین روسیه و چین تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید