مقررات جدید برای ورود مسافرین به کانادا

به گزارش مجله ابوذریون، در ابتدای همه گیری کووید19 و چند روزی پس از بسته شدن مرزهای کشور به روی اتباع خارجی، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا طی حکمی بخشی از مسافران را از قانون ممنوعیت سفر مستثنی کرد. در این لیست می شد بعضی از دانشجویان بین المللی و دارندگان ویزای کار و همچنین اقوام درجه اول را مشاهده کرد. تغییر در تعریف اقوام درجه اول هم در ابتدا باعث ایجاد کمی سردرگمی شده بود که خیلی زود مرتفع شد.

مقررات جدید برای ورود مسافرین به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ترکیبی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اما در هفته های اخیر یک مشکل جدید به این سیستم اضافه شده است. حالا مسافران خارجی که در لیست استثناء های اعلام شده قرار دارند، علی رغم داشتن ویزای معتبر باید بتوانند دلیل موجهی برای لزوم سفر خود ارائه کنند و مجوز دیگری اخذ کنند. این مسافران می بایست قادر به اثبات این موضوع باشند که تغییر تاریخ سفر آنها به علتی کاملا ضروری، امکان پذیر نبوده است. صدور اجازه ورود، مستقیما وابسته به تصمیم و تشخیص افسران مرزی است و در صورت عدم قانع شدن، مسافر با اولین پرواز ممکن به کشور خود برگرداننده می گردد.

بعضی از دلایل مورد قبول افسران مرزی کانادا برای صدور مجوز ورود به توضیح زیر هستند:

ورود به منظور ارائه خدمات ضروری، سلامت، امنیت، مالی و یا واردات مرتبط با نیازهای پزشکی یا سایر نیازهای فوری شهروندان و دولت کانادا

امور پزشکی و مراقبتهای فوری

ورود به مرزهای زمینی و هوایی برای سفرهای اضطراری

تحصیل و یا کار در کانادا در صورتی که تاییدیه مجوز تحصیل قبل از 18 مارس سال جاری (سال 2020) صادر شده باشد.

مراقبت از یکی از افراد بیمار خانواده که در کانادا تنها زندگی می نماید

دارندگان ویزای کار پس از 18 مارس که به درخواست کارفرمایان کانادایی و به منظور تامین نیروی کار اضطراری در دوره همه گیری

هر دلیل دیگری که افسران مرزی تشخیص دهند که مسافر حق انتخاب در تاریخ سفر را نداشته است

کسب مجوز ورود باید چند روزی قبل از تاریخ سفر انجام گردد. در این دوران همه گیری، ویزای معتبر به تنهایی برای ورود به خاک کانادا کافی نیست!

از دید افسران مرزی مسافرینی که به دلایل زیر به مرزهای کانادا وارد می شوند شامل استثناءهای پذیرش در دوره همه گیری نیستند:

دیدار افراد خانواده

سفر به کانادا به دلیل تولد یک فرد جدید در خانواده (فقط پدر و یا مادر فرزند متولد شده استثناء هستند)

سفر برای سکونت در خانه دوم در کانادا و یا رسیدگی به آن

سفر برای شرکت در مراسم سوگواری

بنابراین چنانچه مسافری در لیست استثنائات سفر به کانادا قرار داشته باشد و ویزای معتبر هم داشته باشد اما نتواند ثابت کنید که سفر او اضطراری است، از ورودش به خاک کانادا جلوگیری خواهد شد.

اگر ویزای کانادا دارید و در دسته بندی استثنائات کانادا می گنجید باید حتما چند روزی قبل از سفر درخواست مجوز سفر نمایید. برای ارائه درخواست ضروری است فرم مخصوصی پر و ارسال گردد که در آن اطلاعات کامل شخصی، شماره فایل، آدرس اقامت در کانادا (آدرس منزل فردی از خانواده درجه یک در کانادا)، علت سفر و مدارکی که بتواند ادعای شما مبنی بر اضطراری بودن سفر را اثبات نماید.

دارندگان ویزای کاری که ویزای آنها پس از 18 مارس صادر شده باید بتوانند ثابت کنند که پس از ورود و گذراندن دوره 14 روزه قرنطینه، فورا مشغول به کار خواهند شد.

برای تکمیل وب فرم به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://secure.cic.gc.ca/enquiries-renseignements/canada-case-cas-eng.aspx

علاوه بر امکان تکمیل وب فرم، امکان ارسال ایمیل برای کسب مجوز به آدرس زیر نیز وجود دارد:

ircc.covid-travelexemptions-exemptionsdevoyage-covid.ircc@cic.gc.ca

تمامی مسافرانی که در دوران همه گیری ویروسی وارد مرزهای کانادا می شوند ملزم به داشتن گواهی سلامت و برنامه ای دقیق برای اجرای قرنطینه 14 روزه خود هستند. اگر برنامه قرنطینه مسافر تایید نگردد، افسران مرزی، مسافر را به مراکز قرنطینه دولتی اعزام خواهد نمود. این مسافران تنها پس از طی کردن این دوره 14 روزه قادر به وارد شدن به خاک کانادا هستند.

این مطلب توسط موسسه مهاجرتی ICP Immigration برای مداد تهیه شده است

تاخیر و لغو پرواز ویزای دانشجویی ویزای کانادا

منبع: مداد
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1352

به "مقررات جدید برای ورود مسافرین به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقررات جدید برای ورود مسافرین به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید