موضع گیری جدید اردوغان درباره تحولات قره باغ

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، با موضع گیری در مورد درگیری های جدید میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: من بار دیگر حملات دیروز ارمنستان به سرزمین آذربایجان را محکوم می کنم.

موضع گیری جدید اردوغان درباره تحولات قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی بیرونی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وی گفت: ترکیه به ایستادن در کنار برادران آذربایجانی با تمام امکانات خود ادامه می دهد. فقط با عقب نشینی فوری ارمنستان از مناطق اشغال شده آذربایجان است که منطقه روی صلح و ثبات را خواهد دید.

روز گذشته، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره باغ، مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی، فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند. جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی اعلام نمود.

همزمان، ایران و روسیه از آمادگی برای میانجیگری و یاری به برقراری آتش بس خبر دادند.

درگیری های دو کشور بر سر حق مالکیت قره باغ از اوایل دهه 1990 در جریان است حال آنکه دور جدیدی از تنش ها، از جولای 2020 شروع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1303

به "موضع گیری جدید اردوغان درباره تحولات قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری جدید اردوغان درباره تحولات قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید