نامه 13 سناتور آمریکایی به بن سلمان درباره نفت

به گزارش مجله ابوذریون، به دنبال تصمیم عربستان سعودی به افزایش فراوری نفت و کاهش بهای آن، شماری از سناتور های جمهوری خواه آمریکایی در نامه ای به ولیعهد این کشور، خواهان عقب نشینی ریاض از این اقدام شده اند.

نامه 13 سناتور آمریکایی به بن سلمان درباره نفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، بعضی از اعضای مجلس سنای آمریکا نامه ای به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی ارسال کردند.

رسانه های آمریکایی، عصر سه شنبه گزارش دادند که 13 سناتور جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا در نامه ای به محمد بن سلمان، از او خواسته اند ریاض از تصمیم خود مبنی بر افزایش فراوری نفت و غرق کردن بازار های دنیای با نفت، صرف نظر کند.

در نامه این سناتور ها آمده است: از آنجا که ایالات متحده و بقیه کشور ها از جمله عربستان سعودی با ویروس همه گیر وبا دست و پنجه نرم می نمایند، تزریق بیشتر به بازار های دنیای انرژی ناپدار تحولی ناخوشایند است.

این تحولات در بازار نفت به شکست ائتلاف اوپک+ طی هفته گذشته در دستیابی به توافقی برای کاهش فراوری نفت برمی شود.

این سناتور های آمریکایی همچنین نوشتند: از دیگر دلایل نگرانی زیاد توصیه های وزارت انرژی عربستان سعودی برای کاهش بهای نفت خام و افزایش ظرفیت فراوری است.

سناتور ها اضافه کرد: این امر در آشفتگی دنیای قیمت نفت در بازار های اقتصادی آسیب دیده سهیم است.

در ادامه این نامه آمده است: ما از عربستان سعودی می خواهیم در شرایطی که کشور های دنیا با ویروس کرونا مقابله می نمایند، به وسیله کاستن از نگرانی ها در بخش نفت و گاز، از ثبات اقتصاد دنیای حمایت کند.

طبق این گزارش، قرار است که شماری از سناتور های آمریکایی طی هفته جاری با ریما بنت بندر آل سعود سفیر عربستان سعودی در واشنگتن ملاقات نمایند.

بعد از آن که عربستان سعودی بیان کرد که فراوری نفت خود را افزایش می دهد بهای نفت به شدت کاهش یافت؛ چرا که ریاض همچنین گفته که برای ماه آوریل قیمت نفت خود را پایین می آورد.

گزارش های رسانه ای از تصمیم عربستان سعودی به افزایش فراوری نفت خام خود به بیش از 10 میلیون بشکه در روز حکایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1004

به "نامه 13 سناتور آمریکایی به بن سلمان درباره نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه 13 سناتور آمریکایی به بن سلمان درباره نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید