نماینده عراقی: هدف سعودی از اتهام زنی به عراق، حمله به الحشد الشعبی است

به گزارش مجله ابوذریون، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق بر این باور است که اتهامات وارده به بغداد از سوی ریاض مبنی بر دست داشتن در حمله به آرامکو، صرفا برای حمله به الحشد الشعبی است.

نماینده عراقی: هدف سعودی از اتهام زنی به عراق، حمله به الحشد الشعبی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق به ادعای مسئولان سعودی درباره استفاده از خاک عراق برای حمله به شرکت نفتی آرامکو سعودی واکنش نشان داد.

بامداد شنبه رسانه های سعودی از وقوع انفجار و آتش سوزی گسترده در تأسیسات نفتی بقیق، که قلب صنعت نفت عربستان به شمار می آید، خبر دادند. ساعاتی بعد سخنگوی ارتش یمن گفت که انصارالله و نیروهای مسلح یمن در یک عملیات پهپادی گسترده، این تأسیسات را هدف قرار داده اند. این عملیات در پاسخ به ادامه حملات عربستان سعودی به مناطق غیرنظامی، از جمله حمله اخیر به یک زندان که به مرگ بیش از 100 نفر منجر شد، انجام گرفته است.

کریم المحمداوی عضو این کمیسیون گفت که سعودی و آمریکا، هدایت طرحی را برای حمله به الحشد الشعبی بر عهد دارند و از رهگذر متهم کردن این گروه، به حملات هوایی به آرامکو در پی اجرای طرح خود هستند.

المحمداوی به پایگاه خبری المعلومه گفت: پهپادهایی که عمق سعودی را هدف قرار دادند، از خاک یمن پرواز کردند و آنچه دولت سعودی درباره استفاده از خاک عراق [برای انجام این حملات] می گوید، صحت ندارد.

وی خاطر نشان کرد که دولت عراق یا طرف های بین المللی در جنگ سعودی علیه یمن مداخله نمی کنند؛ بلکه بی طرف هستند و قصد دارند این بحران را به صورت سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل کنند.

این کننده عراقی شرح داد که عربستان در تلاش است الحشد الشعبی را یک شاخه مسلح وابسته به ایران معرفی و از این مسئله به عنوان بهانه ای استفاده کند تا با همکاری واشنگتن، مواضع آن را در داخل عراق هدف قرار دهد.

در همین ارتباط، مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا شامگاه یکشنبه هفته جاری با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تماس تلفنی برقرار کرد و طرفین وضعیت سیاسی و امنیتی منطقه و تحکیم روابط عراق و ایالات متحده را بررسی کردند.

در این گفت وگو، حملات اخیر به عربستان سعودی بررسی شد و طرفین، موضع خود را نسبت به بحران کنونی اعلام و بر همکاری در تبادل اطلاعات توافق کردند.

بر خلاف ادعای مسئولان سعودی مبنی بر دست داشتن عراق در حمله به سعودی، پامپئو تأکید کرد که اطلاعاتی که آنان (آمریکایی ها) در اختیار دارند، مؤید بیانیه دولت عراق برای عدم استفاده از خاک خود در این حمله است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 462

به "نماینده عراقی: هدف سعودی از اتهام زنی به عراق، حمله به الحشد الشعبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: هدف سعودی از اتهام زنی به عراق، حمله به الحشد الشعبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید