همکاری اندونزی با افغانستان برای برگزاری مذاکرات صلح با طالبان

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از افق، مقامات شورای عالی صلح افغانستان اعلام کردند که یک هیئت بلندپایه از این شورا به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص روند صلح افغانستان با طالبان و استفاده از تجارب اندونزی به این کشور سفر نموده است.

همکاری اندونزی با افغانستان برای برگزاری مذاکرات صلح با طالبان

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

امین الدین مظفری دبیر کل شورای عالی صلح افغانستان گفت که این هیئت را کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح این کشور رهبری می نماید.

وی اضافه کرد که خلیلی قرار است با مقام های ارشد اندونزی در خصوص موضوعات مختلف به خصوص مسئله صلح به بحث و گفتگو بپردازد.

مظفری همچنین گفت که اندونزی تجارب خوبی در خصوص صلح دارد چرا که با یکی از ایالت های کشورش به مدت 40 سال جنگیده و پس از آن صلح نموده است.

وی تاکید نمود که هیئت شورای عالی صلح می خواهد از این تجارب در روند صلح افغانستان استفاده کند.

در همین حال سفارت اندونزی در کابل با انتشار خبری گفت که این سفر در جریان سفر اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به اندونزی در ماه آوریل امسال میلادی توافق شده بود و قرار شد تا جاکارتا با کابل در خصوص روند صلح با طالبان همکاری کند.

در این خبر آمده است که وزیر خارجه اندونزی نیز در سفر دو هفته گذشته خود به کابل بارئیس شورای عالی صلح افغانستان در این باره مصاحبه نموده است.

قرار است هیئت شورای عالی صلح افغانستان در این سفر با رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری اندونزی و شمار دیگری از مقامات ارشد دولتی این کشور دیدار و مصاحبه کند.

گفتنی است که این سفر درحالی صورت می گیرد که دولت افغانستان بارها از طالبان خواسته تا به روند صلح بپیوندد اما این گروه تاکنون دست از جنگ برنداشته است.

اندونزی از کشورهای نزدیک به پاکستان است و انتظار می رود همکاری های این کشور با افغانستان، اسلام آباد را نیز مجاب به همکاری با افغانستان کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 369

به "همکاری اندونزی با افغانستان برای برگزاری مذاکرات صلح با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری اندونزی با افغانستان برای برگزاری مذاکرات صلح با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید