واشنگتن: شواهدی از دخالت مستقیم روسیه در سقوط هواپیمای مسافربری مالزی وجود ندارد

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: یافته های اطلاعاتی جدید حاکی از آن است که روسیه نقشی در سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در روز پنجشنبه نداشته است.

واشنگتن: شواهدی از دخالت مستقیم روسیه در سقوط هواپیمای مسافربری مالزی وجود ندارد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس می گویند هواپیمای مسافربری مالزی که روز پنحشنبه در مرز بین اوکراین و روسیه سرنگون شد با شلیک موشک از سوی جدایی طلبان اوکراین سقوط نموده است و شواهدی از دخالت مستقیم دولت روسیه در این حادثه وجود ندارد. این مقامات این خبر را به اطلاعات یافته های اطلاعاتی جدید مطرح نموده اند.

پیش از این مقامات آمریکایی و غربی گفته بودند این هواپیمای مسافربری که 295 سرنشین های آن پس از سقوط در روز پنحشنبه جان باختند با شلیک موشک های ساخت روسیه سرنگون شده است. به ادعای آنها، استقلال طلبان اوکراین توان استفاده از این موشک ها را بدون کمک روسیه نداشته اند.

با این حال مقامات مورد استناد آسوشیتدپرس می گویند این هواپیمای مسافربری با شلیک موشک های زمین به هوای SA-11 سرنگون شده است که مخالفان اوکراینی حامی روسیه آن را شلیک نموده اند و مسکو با تجهیز مخالفان به این موشک ها بستر سقوط این بوئینک 777 را فراهم نموده است.

این مقامات روز سه شنبه این اطلاعات را مشروط به عدم افشای نام در اختیار خبرنگاران قرار داده اند. آنها گفته اند نمی دانند آیا نیروهای روسیه در زمان شلیک موشک در صحنه حضور داشته اند یا خیر.

یک مقام ارشد اطلاعاتی گفته محتمل ترین شرح برای سرنگونی هواپیما این است که این هواپیما به اشتباه هدف قرار گرفته است.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 512

به "واشنگتن: شواهدی از دخالت مستقیم روسیه در سقوط هواپیمای مسافربری مالزی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: شواهدی از دخالت مستقیم روسیه در سقوط هواپیمای مسافربری مالزی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید