واکنش طالبان به اظهارات اشرف غنی: دور بعدی مذاکرات در قطر برگزار می&zwnjشود

به گزارش مجله ابوذریون، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با رد پیشنهاد دولت افغانستان مبنی بر انتقال محل مذاکرات از قطر به داخل افغانستان گفت که دو بعدی مذاکرات در دوحه برگزار خواهد شد.

واکنش طالبان به اظهارات اشرف غنی: دور بعدی مذاکرات در قطر برگزار می&zwnjشود

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرنگاران، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به درخواست اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای برگزاری مذاکرات در داخل این کشور توضیح داد: دور بعدی مذاکرات نیز در قطر خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با انتقاد از اینکه چرا دولت افغانستان پیش از تعطیلات 20 روزه موضوع ادامه مذاکرات در داخل خاک این کشور را مطرح نکرده نیز تاکید نمود که پیش از این توافق شده که دور دوم مذاکرات نیز در قطر شروع گردد.

چند روز پیش تیم‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که فرایند مذاکرات به‌دلیل احتیاج به مشورت بیشتر درباره دستورکار گفت‌وگوها تا 16 دی‌ماه به تعویق افتاده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پس از انتشار این بیانیه، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر برگزاری دور بعد مذاکرات در داخل خاک این کشور گفت که از این طریق هزینه‌ها کاهش یافته و از تاثیرات خارجی بر فرایند صلح نیز جلوگیری می‌گردد.

با این حال بعضی کارشناسان می‌گویند اشرف غنی فکر می‌کند که با ادامه برگزاری مذاکرات در قطر ابتکار عمل کاملاً در اختیار آمریکا و قطر قرار داشته و دولت افغانستان ظرفیت اعمال نفوذ آنجا را ندارد.

ولی‌الله شاهین کارشناس مسایل سیاسی اما ادامه مذاکرات صلح در قطر را به دلیل وجود فضای بی‌اعتمادی بین دولت افغانستان و طالبان و جریان داشتن جنگ در بیشتر ولایت‌ها ممکن نمی‌داند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1469

به "واکنش طالبان به اظهارات اشرف غنی: دور بعدی مذاکرات در قطر برگزار می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش طالبان به اظهارات اشرف غنی: دور بعدی مذاکرات در قطر برگزار می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید