واکنش موگرینی به دشمن خوانده شدن اروپا از سوی ترامپ

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران ، فدریکا موگرینی در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ گفت: اروپا دشمن است؟ از او سوال می کنم چه کسی را دوست خود می داند؟ برای ما روشن است دوستانمان چه کسانی هستند. آمریکا قطعا دوست و شریک ما است. اما ما دوستان زیاد دیگری هم داریم مثل کانادا، ژاپن، استرالیا، آمریکای لاتین.

واکنش موگرینی به دشمن خوانده شدن اروپا از سوی ترامپ

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

موگرینی در ادامه گفت: بارها گفته ام که تغییر در دولت ها موجب تغییر در دوستی میان کشورها و مردم نمی گردد و مطمئنا آمریکا یکی از دوستان و شریکان نزدیک ماست.

ترامپ دیروز یکشنبه اروپا را دشمن آمریکا خوانده و گفته بود: فکر می کنم که دشمنان زیادی داریم. به عقیده من اتحادیه اروپا در آنچه در زمینه تجارت با ما انجام می دهند، یک دشمن تلقی می گردد. اکنون ممکن است اتحادیه اروپا را مورد تصور خود قرار ندهید؛ اما آنها دشمن هستند.

ترامپ پیش از سفر به اروپا نیز با انتشار مجموع پیغام هایی در توئیتر به شدت متحدان اروپایی آمریکا در ناتو را به باد انتقاد گرفته بود.

علاوه بر آن، رئیس جمهوری آمریکا برای برهم زدن آرامش کشورهای اروپایی پیش از شروع نشست ناتو آلمان را هدف قرار داده و این کشور را که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا محسوب می گردد گروگانی در دستان روسیه توصیف نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 551

به "واکنش موگرینی به دشمن خوانده شدن اروپا از سوی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش موگرینی به دشمن خوانده شدن اروپا از سوی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید