واکنش وزیر خارجه چین به نتیجه انتخابات هنگ کنگ

به گزارش مجله ابوذریون، وزیر امور خارجه چین به نتیجه انتخابات هنگ کنگ واکنش نشان داده است.

واکنش وزیر خارجه چین به نتیجه انتخابات هنگ کنگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در واکنش به نتایج انتخابات منطقه نیمه خودمختار هنگ کنگ اعلام نمود: هر اتفاقی در انتخابات بیفتد هنگ کنگ بخشی از چین است.

رسانه های محلی اعلام نمودند از 241 حوزه که نتایج مقدماتی آن اعلام شده، 201 کرسی به نامزدهای مخالفان رسیده است و نمایندگان هوادار چین فقط 28 کرسی کسب نموده اند.

به گزارش بی بی سی، شورای هنگ کنگ 425 کرسی دارد و حدود هزار نامزد برای راهیابی به آن رقابت کردند. اکثریت کرسی های شورا تا به حال در اختیار نمایندگان هوادار چین بوده است.

حدود 71 درصد شهروندان واجد شرایط یعنی بیش از دو میلیون و 900 هزار نفر رای داده اند؛ این رقم در انتخابات سال 2015 میلادی 47 درصد بود.

از جمعیت هفت میلیون نفری هنگ کنگ، حدود چهار میلیون نفر برای رای دادن در انتخابات ثبت نام نموده بودند.

هنگ کنگ از پنج ماه گذشته تا کنون شاهد اعتراضات گسترده ای بوده است. اولین جرقه ناآرامی ها در هنگ کنگ در تابستان پس از ارائه طرح استرداد بعضی مجرمان به چین زده شد که با اعتراضات گسترده به حالت تعلیق درآمده است.

معترضان اعتقاد دارند طبق توافق سال 1997 بین بریتانیا و چین، پکن با اعطای بعضی آزادی ها مانند سیستم قضایی مستقل و آزادی بیان هنگ کنگ موافقت نموده، اما طرح استرداد بعضی مجرمان به چین ناقض این توافق و احتمالاً مقدمه ای برای دخالتهای بیشتر چین خواهد بود.

چین ناآرامی های سیاسی در هنگ کنگ را نتیجه دستهای سیاه آمریکا می داند و به واشنگتن توصیه نموده این موضوع را به خاطر بیاورد که هنگ کنگ در واقع هنگ کنگ چین است.

هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود: ما قادر به درک این موضوع هستیم که مقامات آمریکایی پشت چنین حوادثی هستند. آیا مقامات آمریکایی صادقانه به جهان می گویند که چه نقشی ایفا می نمایند و اهداف آنها چیست؟

دولت آمریکا از همان آغاز اعتراضات، از ناآرامیها در هنگ کنگ به اسم احترام به دموکراسی حمایت کرد و نشان داد که از وقوع بی ثباتی در این منطقه کاملا حمایت می نماید. وزارت خارجه چین با دریافت انگشت اتهام به سمت واشنگتن نسبت به مداخله آمریکا در امور چین و هنگ کنگ هشدار داد و ضمن احضار نفر دوم سفارت واشنگتن در پکن، اعلام نمود با هرگونه دخالت خارجی در امور قانونی این کشور مخالف است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 596

به "واکنش وزیر خارجه چین به نتیجه انتخابات هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر خارجه چین به نتیجه انتخابات هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید