ورود ظریف به کوالالامپور؛ اعلام سفر قریب الوقوع مهاتیر محمد به ایران

به گزارش مجله ابوذریون، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرهای خود به کشورهای شرق آسیا دقایقی پیش وارد پایتخت مالزی شد.

ورود ظریف به کوالالامپور؛ اعلام سفر قریب الوقوع مهاتیر محمد به ایران

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه به وقت محلی با استقبال مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه مالزی وارد کوالالامپور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما درباره دلایل سفرش به مالزی گفت: ما روابط بسیار خوبی با مالزی داریم و ضروری بود که در زمینه روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و همکاری ها در دنیا اسلام، با دوستان مالزیایی مشورت هایی صورت گیرد. در آینده ای نزدیک منتظر جناب آقای مهاتیر محمد در ایران هستیم و سفر ایشان [به ایران] را خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: همواره تبادل نظرهای زیادی بین دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه درباره مسائل دنیا اسلام مطرح بوده است. زمینه های همکاری های مشترک دوجانبه بین ایران و مالزی به عنوان دو کشور مهم پیشرفته در منطقه و دنیا اسلام همواره مطرح بوده است و این زمینه ها را باید آنالیز کنیم.

ظریف در خاتمه گفت: بعضی مسائل نیز وجود دارند، از جمله مسائل دانشجویان و ایرانیان که احتیاج است با مقامات مالزیایی در خصوص آنها تبادل نظر گردد تا ان شاء الله اقدامات لازم در جهت برطرف این مسائل صورت گیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 341

به "ورود ظریف به کوالالامپور؛ اعلام سفر قریب الوقوع مهاتیر محمد به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ظریف به کوالالامپور؛ اعلام سفر قریب الوقوع مهاتیر محمد به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید