وزارت بهداشت عراق: زمان اعلام غلبه بر کرونا در کشور نرسیده است

به گزارش مجله ابوذریون، وزارت بهداشت عراق روز چهارشنبه در واکنش به پاره ای امیدواری های فزاینده در این کشور مبنی بر نزدیک شدن به خاتمه بحران کرونا تاکید نمود که هنوز برای اعلام این خبر زود است.

وزارت بهداشت عراق: زمان اعلام غلبه بر کرونا در کشور نرسیده است

سخنگوی وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در جمع خبرنگاران در بغداد گفت که اقدام های پیشگیرانه فوریتی که عراق اتخاذ کرد مانع انتشار گسترده آن شد اما هنوز زمان برای اعلام سرانجام بحران کرونا و عبور از مرحله خطر زود است.

سیف بدر اضافه نمود که ویروس کرونا در بعضی مناطق عراق مهار شده و این موفقیت بزرگی به شمار می رود اما باید همچنان همگی به دستورهای بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس پایبند باشند تا امکان مهار کامل آن فراهم گردد.

وی بیان نمود که ظرفیت های زیرساختی بهداشتی در زمان حاضر برای پذیرش بیماران در عراق کفایت می نمایند.

بدر در عین حال نسبت به گسترش ویروس کرونا و فروپاشی نظام بهداشتی در عراق به دلیل افزایش تعداد بسیار زیاد بیماران هشدار داد.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق تاکید نمود که تا به امروز بهترین درمان برای این ویروس، پیشگیری و اهتمام جدی به نظافت فردی و دوری از تجمع های بشری است.

پیش از این نیز نمایندگی سازمان بهداشت دنیای در عراق از سهل انگاری در تدابیر پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا به بهانه مهار این بیماری در این کشور هشدار داده بود.

نماینده این سازمان گفت که تا به امروز دولت و وزارت بهداشت عراق در بین دیگر کشورها، به دلیل مدیریت عالی در مقابله با ویروس کرونا دستاورد خوبی کسب نموده اند و ادامه این فرایند تا مدت کوتاه دیگر می تواند در تامین سلامت شهفرایندان اثر گذار باشد.

دولت عراق اعلام نموده است که درصدد کاستن از تدابیر ویژه پیشگیری از شیوع بیماری از جمله مقررات ممنوعیت آمد و رفت است.

مقررات شدید منع تردد برای پیشگیری از شیوع کرونا از 17 مارس گذشته (27 اسفند 98) شروع شده و در 18 آوریل آینده (30 فروردین 99) به اتمام می رسد.

دولت عراق اعلام نموده که در صدد کاهش جزیی مقررات منع تردد است تا به بخشی از کارکنان و فعالان مشاغل عمومی اجازه دهد روزانه برای حضور در محل های کار خود رفت و آمد نمایند.

این در حالی است که نتایج آزمایش های ویروس کرونا در بعضی مناطق عراق تا به امروز خوب گزارش شده است.

استان نجف که بعد از بغداد بیشترین موارد ابتلا به کرونا داشته در طول دو روز گذشته تا به امروز هیچ مورد تازه ای ثبت ننموده امری که امیدواری را به مهار این ویروس در عراق افزایش داده است.

همین امر سبب شده است که با توجه به گرما شدن هوا، مردم بدون توجه به مقررات منع تردد از خانه ها بیرون زده و بیشتر مغازه داران و بازارها فعالیت خود را از سرگرفته و نیروهای امنیتی در اجرای تدابیر منع تردد، نرمش نشان دهند، موضوعی که نگرانی ها را از همه گیری ویروس کرونا افزایش داده است.

وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در تازه ترین گزارش خود، شمار مبتلایان به ویروس کرونا را یک هزار و 400 مورد، فوت شدگان را 78 نفر و بهبودی یافته ها را 766 تن بیان کرد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1077

به "وزارت بهداشت عراق: زمان اعلام غلبه بر کرونا در کشور نرسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت عراق: زمان اعلام غلبه بر کرونا در کشور نرسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید