وزیر اقتصاد ایتالیا تهدید به استعفا کرد

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: وزیر اقتصاد ایتالیا تهدید کرد اگر دولت ائتلافی شکننده و بی ثبات این کشور حاضر به اجرای توصیه های اتحادیه اروپا برای کاهش کسری بودجه و بدهی نباشد، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

وزیر اقتصاد ایتالیا تهدید به استعفا کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ فابریتزیو ساکومانی وزیر اقتصاد ایتالیا در مصاحبه با روزنامه کوریره دلاسرا تاکید نمود، اگر دولت ائتلافی ایتالیا برنامه های توصیه شده از سوی اتحادیه اروپا برای کاهش کسری بودجه را اجرا نکند و این برنامه ها را به باد استهزا بگیرد از این سمت استعفا خواهد داد.

استعفای وزیر اقتصاد ایتالیا که هیچ وابستگی به احزاب سیاسی این کشور ندارد، ضربه بزرگی به اعتبار این کشور در بازارهای مالی بین المللی وارد خواهد نمود. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است که با بحران بدهی 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است.

ایتالیا با طولانی ترین رکود مالی در 6 دهه اخیر روبرو شده است. این کشور از اواسط سال 2011 میلادی با رکود مالی روبرو است.

موضوع مالیات ها در دولت انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا به یکی از جنجالی ترین موضوعات تبدیل شده است. در حالی که دولت ایتالیا باید برای کاهش کسری بودجه میزان مالیات ها را افزایش دهد حزب سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا خواهان کاهش مالیات ها است و تهدید به خارج کردن وزرای خود از دولت نموده است.

ایتالیا باید کسری بودجه خود را به کمتر از 3 درصد فراوری ناخالص داخلی کاهش دهد. ساکومانی در این باره تاکید نمود، به قول ها و تعهدات داده شده باید عمل گردد در عیر این صورت من کناره گیری می کنم. من باید از اعتبار خودم دفاع کنم.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 320

به "وزیر اقتصاد ایتالیا تهدید به استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد ایتالیا تهدید به استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید