وزیر خارجه ژاپن: نگران تشدید تنش ها در خاورمیانه هستیم

به گزارش مجله ابوذریون، پکن-خبرنگاران- تارو کونو وزیر خارجه ژاپن در ملاقات با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در توکیو گفت که کشورش نگران تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه است.

وزیر خارجه ژاپن: نگران تشدید تنش ها در خاورمیانه هستیم

روزنامه تودی ژاپن روز پنجشنبه با اعلام این مطلب اضافه نمود: مسایل بسیار برجسته و مشهودی وجود دارد که باید کاملا مورد حل و فصل قرار گیرد و توکیو به این موضوع توجه می نماید.

وی با اشاره به اینکه ژاپن کوشش خود را برای حل و فصل این مسایل افزایش داده است، گفت: ما از هیچ کوششی برای کاستن از موج تنش ها دریغ نخواهیم کرد.

وزیر خارجه ژاپن همچنین حفظ توافق هسته ای سال 2015 میلادی (برجام) را مهم توصیف کرد و از طرفین خواست به اجرای آن متعهد باشند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه ایران نیز در این دیدار گفت: برخلاف آمریکا که به توافق هسته ای پُشت کرد و از آن خارج شد، ایران به آن پایبندی نشان داده است، اما بازگشت تحریم ها برای تهران قابل قبول نیست.

وی اضافه نمود: ایران به رغم همه تنش ها و مسائل و چالش هایی که آمریکا ایجاد نموده بیشترین خویشتنداری را در این مدت از خود نشان داده است. آمریکا به دنبال ایجاد تنش های ناخواسته است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، در ادامه تور آسیایی خود، بعد از ترکمنستان و هند امروز /پنجشنبه/ وارد ژاپن شد.

ژاپن به دلیل قدمت طولانی مناسبات محبت آمیز و مسالمت آمیز، برای مشورت درباره اقدامات تنش زای آمریکا از سوی وزیر خارجه کشورمان برای سفر به آن انتخاب شده است.

آساق**231**1144

منبع: ایرنا
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 237

به "وزیر خارجه ژاپن: نگران تشدید تنش ها در خاورمیانه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ژاپن: نگران تشدید تنش ها در خاورمیانه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید