پاسخ شهردار رشت به سوالات شورا، رای گیری درباره پاسخ هامسکوت ماند

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، در یکصدو پنجاه مین جلسه شورای رشت که شامگاه یکشنبه به مدت 4 ساعت به طول انجامید، شهردار با ارائه توضیحات به شورا، برنامه های در دست اقدام شهرداری را مطرح کرده و به طور موضوعی به سوالات اعضای شورا پاسخ گفت.

پاسخ شهردار رشت به سوالات شورا، رای گیری درباره پاسخ هامسکوت ماند

جابجایی ها به دلیل تمرکز زدایی بوده است

محمدعلی ثابت قدم در خصوص جابجایی ها در بدنه شهرداری که یکی از سوالات شورای رشت بود، بر بکارگیری نیروهای متخصص و جوان تاکید و گفت: تمرکز زدایی از ستاد مرکزی شهرداری و توزویع متوزان نیروها در مناطق سبب بهبود ارائه خدمات به شهروندان می شود و نیاز بود که با جابجایی و جایگزینی مدیران کارآمد در برخی مناطق به این مهم رسید.

وی افزود: طی سه ماه گذشته 20 نفر در حوزه مدیریت شهرداری جابجا شده اند و مابقی در شهرداری های مناطق در راستای تمرکززدایی از ستاد مرکزی شهرداری به منظور تقسیم وظایف جابجا و جایگزین شده اند.

ثابت قدم با دفاع از جابجایی های فوق گفت: مطمئنا این جابجایی ها سبب ارتقای بهره وری و بهبود خدمات خواهد شد.

شهردار در پاسخ به دومین سوال اعضای شورا مبنی بر انحلال ستاد سد معبر و واگذاری وظایف این ستاد به شهرداری های مناطق برای مقابله با تجمع دست فروشان در سطح خیابان های رشت توضیح داد: بکارگیری نیروی سلبی برای ساماندهی حضور دست فروشان در سطح خیابان های رشت راهکار مدنظر شهرداری نیست زیرا بر این باور هستیم که ساماندهی دست فروشان در بازارچه های موقت عرضه کننده ارازق عمومی می تواند راهکار مناسب حل این موضوع باشد.

وی با تاکید بر ساماندهی دست فروشان در 18 نقطه شهر ادامه داد: بدین منظور با راه اندازی بازارچه ها در سطح شهر طبق مصوبه شورا دست فروشان در این بازارچه ها مستقر می شوند و شهرداری تلاش دارد با ایجاد حداقل 8 بازارچه دیگر در سطح شهر حضور دست فروشان در خیابان ها را ساماندهی کند.

به گفته شهردار، مکان سنجی 8 بازارچه در مناطق مختلف شهر از سوی شهرداری انجام شده و در راستا جلب سرمایه گذار قرار گرفته است.

فرصت های سرمایه گذاری در رشت معین شده است

ثابت قدم در ادامه پاسخ به سوالات اعضا، راه اندازی مجدد شهربازی قدس را منوط به جلب سرمایه گذار اعلام و اظهار کرد: فراخوان جلب سرمایه گذار برای شهربازی منتشر شده و رایزنی های اولیه برای واگذاری آن به سرمایه گذار نیز انجام شده اما در آینده نزدیک با تشکیل جلسه هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری، شرایط واگذاری آن به بخش خصوصی به طور کامل معین می شود.

وی به تعریف 30 فرصت سرمایه گذاری در رشت اشاره کرد و افزود: 12 فرصت سرمایه گذاری تعریف شده در حاشیه رودخانه های زرجوب و گوهر رود در حوزه گردشگری تعریف شده و راه اندازی پارکینگ های طبقاتی، ساماندهی باغ محتشم و بوستان های شهر، ایجاد مددسرا برای ساماندهی بی خانمان ها، ساماندهی گلزار شهدا و آرامستان تازه آباد از فرصت های سرمایه گذاری دیگری است که طی ماه های گذشته توسط شهرداری تعریف شده است.

وی در پاسخ به سوال شورا مبنی بر میزان تحقق بودجه سال جاری شهرداری گفت: در حال حاضر نسبت به پیش بینی تحقق بودجه عقب هستیم اما برنامه جامع مالی نقدی و غیرنقدی برای بودجه تدوین شده و در حال اجرایی شدن است به طوری که تلاش شده با دعوت از بدهکاران سال های گذشته شهرداری با شیوه های تعاملی، بخشی از بدهی های شهروندان به شهرداری را وصول کنیم.

به گفته شهردار در دو هفته گذشته با این روش، 26 میلیارد ریال از بدهی ها به شهرداری پرداخت شده که انتظار می رود تا پایان سال رقم قابل توجهی برای تامین هزینه های شهرداری از این بخش محقق شود.

ثابت قدم همچنین از تدوین سند محلات و مناطق شهرداری از شهریور ماه خبر داد و گفت در سندهای مذکور، تمامی مختصات محلات با نیازها و کمبودها در حوزه های مختلف فرهنگی، عمرانی، اجتماعی معین شده و اقدامات لازم برای توسعه محلات در آینده پیش بینی شده است.

وی افزود: با چنین اسنادی، علاوه بر اینکه سیستم درست و مناسب صرف بودجه معلوم و معین می شود بلکه توزیع متوازن امکانات و توسعه همگام مناطق مختلف شهر در دستور کار قرار می گیرد.

شهردار در ادامه از شرایط طرح مطالعاتی رودخانه های شهر سخن گفت و افزود: خوشبختانه با رایزنی های متعددی که انجام شد، احداث تصفیه خانه سراوان با همکاری اداره کل منابع طبیعی قطعی شد و همچنین با حمایت رییس سازمان محیط زیست کشور، راه اندازی نیروگاه زباله سوز و تولید کننده کود آلی با ارتقای دستگاه های موجود نیز در آینده نزدیک مورد توافق انجام گرفته است.

وی ایجاد پیاده راه فرهنگی در شهر را در دستور کار شهرداری اعلام تاکید کرد: با ایجاد پیاده راه مذکور، توسعه گردشگری مدنظر است و انتظار می رود که با اجرای آن، ظرفیت گردشگری مرکزی شهر بیش از پیش بالفعل شود.

در ادامه جلسه فوق با وجود توضیحات شهردار، اعضای شورا با اعلام اینکه در دریافت پاسخ برخی سوالات به میزان کافی قانع نشده اند، رای گیری در خصوص این امر را مسکوت گذاشتند تا فرصتی برای بهبود شرایط کنونی شهر به شهردار بدهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 896

به "پاسخ شهردار رشت به سوالات شورا، رای گیری درباره پاسخ هامسکوت ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ شهردار رشت به سوالات شورا، رای گیری درباره پاسخ هامسکوت ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید