پاکستان اجازه عبور هواپیمای مودی از حریم هوایی این کشور را نداد

به گزارش مجله ابوذریون، پاکستان اعلام نمود به دلیل نقض قوانین حقوق بشر توسط هند در منطقه کشمیر، اجازه عبور هواپیمای نارندرا مودی از حریم هوایی خود را نخواهد داد.

پاکستان اجازه عبور هواپیمای مودی از حریم هوایی این کشور را نداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پاکستان اعلام نمود که درخواست دهلی نو را برای عبور هواپیمای حامل مودی از حریم هوایی این کشور رد نموده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه پاکستان، اسلام آباد با استناد به نقض حقوق بشر در منطقه تحت نظارت هند (کشمیر)، این تصمیم را اتخاذ نموده است.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز یکشنبه در بیانیه ای گفت: پاکستان تصمیم گرفت تا درخواست دهلی نو (برای عبور هواپیمای حامل مودی از آسمان پاکستان) را به عنوان اعتراض به ادامه اشغال و نقض گسترده حقوق بشر در کشمیر رد کند.

بر اساس گزارش ها مودی درخواست نموده بود که روز دوشنبه در راه سفر به عربستان سعودی از فراز پاکستان عبور کند. در ماه سپتامبر نیز پاکستان به هواپیمای مودی که راهی نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل بود، اجازه عبور نداده بود.

تنش ها میان هند و پاکستان از آنجا بالا گرفت که دولت هند اعلام نمود وضعیت ویژه منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر را لغو می نماید و قرار است این ایالت که تاکنون خودمختار بوده، به دو منطقه به نام های جامو و کشمیر با مجلس محلی و لداک بدون مجلس محلی، تقسیم گردد.

نخست وزیر پاکستان نیز با انتقاد از این اقدام دولت هند، آن را نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت خواند و تاکید نمود که این موضوع موجب تنش بیشتر در روابط 2 کشور خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 613

به "پاکستان اجازه عبور هواپیمای مودی از حریم هوایی این کشور را نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان اجازه عبور هواپیمای مودی از حریم هوایی این کشور را نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید