پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نوسازی مسکن سیل زدگان با سود 4 درصد

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از بانک عامل بخش مسکن، ابوالقاسم رحیمی انارکی با حضور در استان گلستان از مناطق سیل زده استان گلستان از جمله شهرستانهای بندر ترکمن، آق قلا و روستاهای تابعه، گفت: وقوع سیل اخیر در استان گلستان وضعیت بغرنج و تأسف باری را برای مردم شریف این استان ایجاد نموده است و به همین منظور ما در بانک عامل بخش مسکن در اولین روزهای این حادثه تمام کوشش خود را به کار گرفتیم تا در کنار مردم باشیم و بتوانیم برنامه ریزی و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نوسازی مسکن سیل زدگان با سود 4 درصد

وی اضافه نمود: با تخصیص بودجه لازم به منظور تأمین بخشی از تغذیه و اسکان سیل زدگان منطقه، سعی کردیم تا قسمتی از احتیاجهای آنان را برآورده کنیم.

رحیمی انارکی توضیح داد: به صورت حضوری و میدانی حضور یافتیم تا ضمن بازدید از منطقه و اعلام آمادگی برای همکاری، وضعیت موجود را برآورد و ارزیابی نموده و برنامه ریزی های لازم برای تخصیص اعتبار کافی از سوی بانک به منظور جبران بخشی از خسارت وارده به سیل زده گان که به عنوان سهمیه به بانک عامل بخش مسکن واگذار می گردد، صورت پذیرد و در این راستا بتوانیم گوشه ای از آلام و رنج مردم استان گلستان را کاهش دهیم.

وی گفت: برآورد میزان تخریب ایجاد شده ناشی از سیل اخیر در حوزه مسکن و ساختمان در ابتدا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مجموعه سازمان ها و دستگاه های مربوطه صورت می پذیرد و در این زمینه واحدهای مسکونی که احتیاج به تعمیرات و نوسازی دارند مشخص و تفکیک می شوند و تسهیلات لازم با توجه به سقف هایی که اعلام خواهد شد پرداخت و بخشی از تسهیلات به صورت یاری های بلاعوض از محل اعتبارات بنیاد مسکن تخصیص می یابد.

رحیمی انارکی ادامه داد: در واحدهای مسکونی که احتیاج به نوسازی کامل دارند، تسهیلات تخصیصی از نوع قرض الحسنه با نرخ 4 درصد پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است، مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن پس از بازدید از مناطق سیل زده استان طی نشستی در محل مدیریت شعب گلستان در مورد چگونگی و نحوه پرداخت تسهیلات به سیل زده گان استان و مدیریت صحیح آن به ویژه در روزها و ماه های ابتدایی تصمیم گیری کردند.

همچنین در این نشست مقرر شد تا با تشکیل و استقرار ستاد مشخص در مکان های مشخص شده به منظور تشکیل پرونده و اعطا تسهیلات به سیل زدگان استان، روند این فرآیند تسریع بیشتری یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 206

به "پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نوسازی مسکن سیل زدگان با سود 4 درصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نوسازی مسکن سیل زدگان با سود 4 درصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید