پلوسی : ترامپ با متهم کردن چین قصد انحراف افکار عمومی را داشته

به گزارش مجله ابوذریون، رییس مجلس نمایندگان آمریکا کوشش دولت ترامپ برای متهم کردن چین پیرامون شیوع ویروس کرونا را انحراف افکار عمومی از مسایل اصلی درباره برطرف مسائل ناشی از این ویروس دانست.

پلوسی : ترامپ با متهم کردن چین قصد انحراف افکار عمومی را داشته

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، کوشش دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور و بعضی از جمهوریخواهان کنگره را منحرف کردن افکار عمومی از مسائل قریب الوقوع ناشی از بحران شیوع کرونا و نجات اقتصاد ایالات متحده دانست.

وی گفت: بله، ما می خواهیم که منشأ این همه گیری را بدانیم، اما اجازه بدهید اول روی این مسأله تمرکز کنیم که چرا تست کرونا انجام نمی دهیم و چگونه باید به مردم یاری کنیم.

رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اقدام ترامپ برای تشویق مردم برای نادیده دریافت دستورات قرنطینه را نگران کننده دانست و در عین حال گفت که نمی تواند وقت خود را برای اظهارات ترامپ تلف کند.

پلوسی به اظهارات ترامپ درباره تزریق مایع ضدعفونی به بدن مبتلایان، از بین رفتن کرونا به صورت معجزه آسا، و شایعه بودن وجود کووید19 اشاره نمود و گفت: من هم به معجزه و دعا کردن اعتقاد دارم و باید این کار را بکنیم، اما باید در کنار آن برای حل مسائل کوشش کنیم.

دولت ترامپ در تازه ترین اتهام زنی خود علیه چین، مدعی شده است که هکرهای مرتبط با پکن اقدام به سرقت اطلاعات مربوط به فراوری واکسن کرونا و آمارهای مبتلایان را از مراکز علمی و پژوهشی این کشور سرقت نموده اند.

این در حالی است که پیشتر نیز ترامپ به همراه بعضی دیگر از مقام های دولتش، اتهام زنی های گسترده ای را علیه چین و سازمان دنیای بهداشت مطرح نموده اند.

ترامپ چین را متهم به تعلل در اعلام اطلاعات مربوط به انتشار کووید19 کرد و درباره سازمان دنیای بهداشت هم مدعی شد که این سازمان با پنهانکاری و سوء مدیریت و هشدار دیر هنگام درخصوص شیوع کرونا سبب جان باختن هزاران نفر شده است.

ترامپ گفت که به دولت خود دستور داده تا بودجه این سازمان را تعلیق کند زیرا سازمان بهداشت دنیای نتوانسته وظیفه خود را انجام دهد و بعد از دهه ها باید جوابگو باشد و به اصلاحات درون سازمانی دست بزند. این اقدام ترامپ با انتقادهای گسترده دنیای روبه رو شد.

مقام های آمریکا پیشتر نیز در الفاظی غیرانسانی و نژادپرستانه، از ویروس کرونا به عنوان ویروس چینی یا ویروس ووهان نام برده بودند که سبب خشم چین و حتی بعضی مقام های دنیا شد.

اتهام افکنی واشنگتن علیه چین در حال همچنان ادامه دارد که آمریکا با بیش از یک میلیون و 430 هزار مبتلا به کرونا، نزدیک به یک سوم از کل مبتلایان دنیا را به خود اختصاص داده و بالاترین آمار را در این زمینه در میان کشورهای دنیا دارد.

تا به امروز بیش از 85 هزار نفر در آمریکا جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که دولت ترامپ همه کوشش خود را برای ازسرگیری فعالیت های مالی و بازگشت به شرایط عادی به کار گرفته است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1146

به "پلوسی : ترامپ با متهم کردن چین قصد انحراف افکار عمومی را داشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی : ترامپ با متهم کردن چین قصد انحراف افکار عمومی را داشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید