پمپئو: انصارالله به همکاری با ایران سرانجام دهد

به گزارش مجله ابوذریون، فارس نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تکرار اتهامات خود علیه جنبش انصارالله یمن، از آن خواست به همکاری با ایران سرانجام دهد.

پمپئو: انصارالله به همکاری با ایران سرانجام دهد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با تکرار ادعاهای همیشگی علیه جنبش انصارالله یمن، پاسخ های نظامی به حملات عربستان سعودی را محکوم کرد.

پمپئو پاسخ های دفاعی یمن به حملات عربستان را حمله نامید و مدعی شد: حملات شبه نظامیان حوثی که با حمایت ایران صورت می گیرد، امنیت منطقه را مورد تهدید قرار می دهد.

در حالی که هزاران یمنی در نتیجه حمایت آمریکا از جنگ عربستان در یمن کشته شده اند، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: حملات حوثی ها امنیت غیرنظامیان و همچنین جان آمریکایی ها را به خطر انداخته است.

وی اضافه کرد: حوثی ها باید به همکاری و تعامل با ایران انتها دهند. آن ها باید به تهدیدات خود علیه امنیت منطقه سرانجام دهند.

سخنگوی ائتلاف سعودی متجاوز به یمن چهارشنبه شب مدعی شد که پدافند این ائتلاف دو فروند موشک بالستیک را که به سمت نجران جنوب غربی عربستان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم نموده است.

این ائتلاف همچنین مدعی شده بود که شش فروند پهپادی را که از سمت یمن به سوی اراضی عربستان سعودی ارسال شده بود، رهگیری و منهدم نموده است.

دولت نجات ملی یمن که انصارالله بخشی از آن است، دو هفته پیش با افزایش تعداد حملات هوایی ائتلاف سعودی به خاک یمن و به تبع آن کشته و زخمی شدن شهروندان این کشور خاطرنشان کرد که این حملات را به عملیات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1423

به "پمپئو: انصارالله به همکاری با ایران سرانجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: انصارالله به همکاری با ایران سرانجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید