پیغام سفیر ایران در پکن در یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین

به گزارش مجله ابوذریون، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در توئیتی یکصدمین سالگرد حزب کمونیست چین و دستاوردهای این کشور در حوزه های مختلف را تبریک گفت.

پیغام سفیر ایران در پکن در یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (پنجشنبه) همزمان با مراسم یکصدمین سالگرد تأسیس حزب کمونیست چین در توئیتی به زبان چینی این مناسبت را تبریک گفت.

وی ضمن تبریک به چین به خاطر استقرار جامعه ای نسبتا مرفه در همه عرصه ها، یادآور شد: چین و ایران کشورهایی با تمدنی دیرینه هستند و مردم دو کشور همیشه حامی عدالت و مخالف خشونت بوده اند.

سفیر ایران در پکن بعلاوه از موفقیت ها و دستاوردهای چین در راستا توسعه ای که انتخاب نموده، ابراز خرسندی کرد و به حزب کمونیست چین و مردم این کشور تبریک گفت.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم امروز (پنجشنبه) در توئیتی به زبان چینی این مناسبت را تبریک گفت و نسبت به توسعه مناسبات دو کشور ایران و چین در آینده ابراز امیدواری کرد.

لازم به ذکر است، مراسم جشن صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین صبح امروز (پنجشنبه) دهم تیرماه در میدان تیان آن من در مرکز پکن مرکز این کشور برگزار گردید.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین در مراسم سالگرد حزب حاکم چین گفت: دوره جدیدی شروع شده که در آن قدرت های جهانی دیگر نمی توانند معاهده های نابرابر را بر جمهوری خلق چین تحمیل نمایند. ملت چین بر روی پای خود ایستاده و به کسی اجازه نخواهد داد سرنوشتش را کنترل کند.

لازم به ذکر است، حزب کمونیست چین در سال 1921 با یاری دفتر شرق دور حزب کمونیست روسیه (بلشویک ها) و دبیرخانه خاور دور انترناسیونال کمونیست تأسیس شد. این حزب به سرعت رشد کرد و در سال 1949 پس از جنگ داخلی چین، دولت ملی گرای کومینتانگ (KMT) را از سرزمین اصلی چین به تایوان سوق داد و جمهوری خلق چین را در 1 اکتبر 1949 تشکیل داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1883

به "پیغام سفیر ایران در پکن در یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام سفیر ایران در پکن در یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید