پیشنهاد مقامات پاکستان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری با ایران

به گزارش مجله ابوذریون، خبرگزاری خبرنگاران-نایب رئیس اتاق بازرگانی کراچی گفت: امکان ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک و پارک صنعتی بدون عوارض در مرز پاکستان و ایران مورد بررسی قرار گیرد.

پیشنهاد مقامات پاکستان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری با ایران

به گزارش خبرنگاران،مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: حجم کنونی تجارت بین پاکستان و ایران از نظر ظرفیت موجود، مطلوب نیست و نیاز به توجه هر دو طرف دارد.

وی در گفت وگوی مجازی با مقامات اتاق بازرگانی کراچی با اشاره به وجود برخی محدودیت ها در تجارت با ایران در شرایط کرونا گفت: با این وجود تبادل هیأت های تجاری از سر گرفته می شود.

به گفته خوانساری، اگرچه دو کشور برادر مشتاق بهبود روابط تجاری هستند اما باید موانع و تعرفه های بیش از حد و دست و پا گیر را برطرف کرده ضمن بهبود ارتباطات، کانال های بانکی را نیز فعال تر کنند.

در ادامه این گفت وگو، رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران نیز گفت: اتاق های بازرگانی کراچی و تهران می توانند نقش مهمی در بهبود حجم تجارت موجود داشته باشند چرا که این مهم نیز بسیار مورد نیاز است.

شمس الاسلام خان نایب رئیس اتاق بازرگانی کراچی نیز در این وبینار پیشنهاد داد امکان ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک و پارک صنعتی بدون عوارض در مرز پاکستان و ایران مورد بررسی قرار گیرد.

احمد محمدی سرکنسول ایران در کراچی نیز بر لزوم هماهنگی و همکاری بیشتر جامعه تجار برای بهبود روابط دو جانبه تجاری و سرمایه گذاری تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1554

به "پیشنهاد مقامات پاکستان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد مقامات پاکستان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید