چراغ سبز دولت بایدن برای هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در ژاپن

به گزارش مجله ابوذریون، یک شبکه خبری ژاپنی مدعی شد، دولت آمریکا به پیشنهاد توکیو پیرامون سهم ژاپن از هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور طی سال مالی آینده واکنش مثبتی نشان داده و دو طرف در این مورد بزودی به توافق می رسند.

چراغ سبز دولت بایدن برای هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در ژاپن

ان اچ کی روز یکشنبه گفت: ژاپن و آمریکا که در گفت و گوهای سطح کاری در مورد مبلغ کل سهم ژاپن از هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور که از نوامبر گذشته ،آذر ماه 1399 ، آغاز شد، به توافق نرسیده بودند؛ در نظر دارند این گفت و گوها را هفته جاری از سر بگیرند و هرچه زودتر آن را نهایی کنند.

قرار است توافق جاری بین دو طرف در انتها ماه مارس امسال ،فروردین 1400 ، منقضی شود. این توافق هر پنج سال یکبار صورت می گیرد. دو طرف تلاش برای به نتیجه رساندن این گفت و گو پیش از انتها سال 2020 را به بعد موکول کرده بودند.

این رسانه می افزاید: دولت ژاپن پیشنهاد کرده است دو کشور یک توافق موقت را برای سال مالی 2021 که از ماه آوریل ،اردیبهشت ، آغاز خواهد شد، امضا کنند و سهم ژاپن هم سطح با میزان سال 2020 میلادی باقی بماند.

گزارش ها حاکی از آن است که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به این پیشنهاد ژاپن واکنش مثبتی نشان داده است.

دولت های دو کشور در نظر دارند گفت و گوهای سطح کاری را هفته جاری از سر گرفته و هرچه زودتر آن را نهایی کنند.

ژاپن امیدوار است امسال زمانی که دو طرف مذاکرات جداگانه را از سر گرفتند، سهمش از هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در ژاپن برای سال مالی 2022 و سال های بعد از آن تغییر نکند.

ژاپن از متحدان اصلی آمریکا در شرق آسیاست و نزدیک به 40 هزار نیروی نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند. علاوه بر تجهیزات و ادوات نظامی آمریکا مستقر در ژاپن، ارتش آمریکا ماه آوریل سال 2017 میلادی ده ها بالگرد، جنگنده و هواپیمای جاسوسی برای مقابله با کره شمالی در پایگاه هایش در ژاپن مستقر کرد.

ارتش های دو کشور نیز هرچند وقت یکبار رزمایش نظامی مشترک برگزار می کنند.

بروز حوادث مرتبط با هواپیماها و جنگنده های آمریکایی در اوکیناوا ژاپن که بیشترین تعداد نظامیان آمریکا در آن مستقر هستند، باعث بروز نگرانی های عمده میان مردم این منطقه شده است و آنها خواستار بسته شدن پایگاه نظامی آمریکا هستند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1613

به "چراغ سبز دولت بایدن برای هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز دولت بایدن برای هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید