کروناکُشی در مراکز اسکان کارگری

به گزارش مجله ابوذریون، کارگران خدمات شهری و پاکبانان مهاجری که در مراکز اسکان کارگری زندگی می نمایند به دلیل پایین بودن سطح بهداشت فردی و عمومی در این اماکن بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های ویروسی به خصوص ویروس کرونا هستند. شهرداری منطقه 5 با هدف پیشگیری از این بیماری ناشناخته طرح تحول بهداشتی را در مراکز اسکان کارگری شروع نموده است.

کروناکُشی در مراکز اسکان کارگری

خبرنگاران - سمیرا باباجانپور : طرح تحول بهداشتی در مراکز اسکان کارگری منطقه 5 از مرکز ناحیه 4 شروع شده است و 80 کارگر و پاکبان خدمات شهری تحت آموزش فردی و کنترل پزشکی قرار گرفتند. مریم تراشی شهردار ناحیه 4 درباره اجرای این طرح می گوید: بیشتر کارگرانی که دراین مراکز زندگی می نمایند از مهاجران ایرانی و خارجی هستند. در نتیجه به طور شبانه روزی در آنجا سکونت دارند. با شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم اجرای اقدامات پیشگیرانه، کنترل شرایط بهداشتی اماکن عمومی در اولویت قرارگرفت. اما طبق گزارش ها و بازدیدهایی که از مراکز اسکان کارگری داشتیم متوجه شدیم شرایط بهداشتی مناسبی دراین مراکز وجود ندارد. در نتیجه با مراجعه حضوری به این مراکز و گفت وگو با کارگران، تحول بهداشتی چشمگیری در این مراکز شروع شده است.

شهردار ناحیه 4 با اشاره به شرایط نامناسب مراکز اسکان کارگری می گوید: متأسفانه شرایط نامناسب این مراکز و نبود رعایت بهداشت عمومی در آنجا این کارگران را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد. ارائه خدمات دراین مراکز برعهده پیمانکاران است که در برخی مواقع کم کاری هایی دیده شده است. پیمانکارانی که حتی مواد ساده بهداشتی را دراختیار کارگران قرار نمی دهند. این کارگان چون درآمد زیادی ندارند چندان به خرید لوازم بهداشتی اهمیت نمی دهند. حتی لوازم شخصی آنها مانند پتو نزدیک به 3 سال شست وشو نشده بود.

ورود پزشک به مرکز اسکان کارگری و معاینه کارگران و تخلیه سالن ها و شست وشوی فرش ها و لوازم زندگی کارگران از جمله اقدامات اجرایی دراین طرح است. شهردار ناحیه 4 می گوید: این طرح نه تنها برای کنترل شیوع بیماری بلکه برای تکریم کارگران در حال اجرا است. اهمیت این موضوع و موفقیت طرح در ناحیه 4 باعث شد تا شهردار منطقه 5 دستور اجرای طرح تحول بهداشتی مراکز اسکان کارگری را در منطقه 5 صادر کند. خوشبختانه کارگران از این طرح استقبال نموده اند و خودشان با نیروهای ما همکاری می نمایند.

به گفته تراشی پزشک عمومی از این پس به طور دوره ای در این مراکز حضور خواهد داشت. شهردار ناحیه 4 منطقه 5 از اجرای طرح هبه به نفع کارگران این مراکز خبر می دهد و می گوید:از شهروندان منطقه تقاضا داریم لوازم خانگی و لباس اضافی خود را به این مراکز، هبه و حتی نذری ها و خیرات را هم می توانند شخصاً دراین مراکز توزیع نمایند. شهروندانی که قصد یاری به مراکز اسکان کارگری را دارند با شماره 02196011641 تماس بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 935

به "کروناکُشی در مراکز اسکان کارگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروناکُشی در مراکز اسکان کارگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید