گزارش آخرین شرایط آب و هوا در هرمزگان

به گزارش مجله ابوذریون، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: طی امروز کماکان برای هرمزگان ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و افزایش لحظه ای سرعت وزش باد پیش بینی می شود.

گزارش آخرین شرایط آب و هوا در هرمزگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مرضیه سی سی پور افزود: طی امروز پنجشنبه 28 فروردین تداوم فعالیت سامانه بارشی جنوبی برروی استان پیش بینی می شود که از ساعات صبح امروز همانند روز گذشته، از مناطق غربی استان بارش ها آغاز و به تدریج در طول روز سایر نقاط استان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و اواخر وقت امروز از مناطق شرقی استان خارج خواهد شد.

وی شرح داد: طی امروز کماکان برای استان ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و افزایش لحظه ای سرعت وزش باد پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش های امروز، توصیه می شود کماکان از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری شود و با توجه به بروز صاعقه از حضور در مناطق مرتفع نیز اجتناب شود.

وی با بیان این که دریا طی امروز متلاطم و از فردا کمی مواج خواهد بود، گفت: از نظر دمایی، از روز جمعه با خروج سامانه، افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

سی سی پور افزود: گذر دو سامانه بارشی دیگر نیز طی اوایل و اواسط هفته آینده برروی جنوب کشور و استان هرمزگان پیش بینی می شود که مطابق با الگوهای فعلی هواشناسی، از مقادیر بالای بارشی برخوردار نخواهد بود و در صورت تغییراحتمالی در الگوهای هواشناسی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان با اشاره به این که از روز گذشته تا به امروز در بندرعباس 8 میلی متر باران بارید، گفت: میزان بارش ها در سیری 19.7 میلی متر، بشاگرد 16.2 میلی متر، لاوان 15 میلی متر، بندرلنگه 14.5 میلیمتر، بندر خمیر 13 میلی متر، بوموسی 12.7 میلی متر، قشم 9.3 میلی متر، بستک 8.9 میلی متر، پارسیان 6.7 دهم میلی متر است.

وی در سرانجام با بیان این که در حاجی آباد، میناب، رودان، سیریک و جاسک میزان بارش ها کمتر از 6 میلی متر است، مطرح نمود: از نظر دمایی از روز جمعه با خروج سامانه، افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1079

به "گزارش آخرین شرایط آب و هوا در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش آخرین شرایط آب و هوا در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید