گفتگوی تلفنی بارزانی و بلینکن درباره انتخابات و مسائل امنیتی عراق

به گزارش مجله ابوذریون، وزیر امور خارجه آمریکا و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق آدینه شب طی تماسی تلفنی درخصوص مسائل مختلفی از جمله انتخابات و حملات موشکی اخیر به پایگاه های آمریکا در عراق تبادل نظر کردند.

گفتگوی تلفنی بارزانی و بلینکن درباره انتخابات و مسائل امنیتی عراق

به نقل ازسومریه نیوز، خرسند بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در این تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده پرونده های مهمی از جمله حملات موشکی به پایگاه های عراق و نیروهای ائتلاف ضد داعش را مورد بحث قرار داد.

بارزانی و بلینکن همچنین در خصوص حمایت آمریکا از کردستان عراق مصاحبه کردند.

بارزانی نیز از بلینکن خواست تا از تحقیقات در خصوص حمله اربیل حمایت کند.

دفتر رسانه ای بارزانی در بیانیه ای درخصوص این تماس بیان کرد که وی و بلینکن تعدادی از موضوعات مشترک را مورد بحث قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف حملات موشکی و پهپادی به اربیل و پایگاههای نیروهای ائتلاف آمریکا را محکوم کردند.

همچنین طبق این بیانیه دو طرف بر احتیاج به ادامه حضور ائتلاف ضد داعش در عراق و حمایت از نیروهای امنیتی اربیل و ارتش عراق در جنگ با داعش تاکید نمودند.

بارزانی در خصوص اصلاحات اجرا شده توسط دولت کردستان عراق ، که به شفافیت بیشتر در امور اقتصادی عمومی و در پی آن افزایش درآمد یاری نموده است ، به بلینکن خبر داد.

بلینکن نیز در این تماس تلفنی بر گسترش یاری های فنی و حمایت از اقتصاد اقلیم کردستان عراق و تشویق به سرمایه گذاری آمریکا در بخش بانکی دعوت کرد.

دو طرف همچنین از تصویب قانون بودجه فدرال استقبال کردند.بارزانی با اعلام پایبندی اقلیم کردستان به قانون بودجه گفت: دولت اقلیم کردستان انتظار دارد بغداد در نزدیک ترین زمان ممکن مطالبات اقتصادی اربیل را ارسال کند.

دو طرف در ادامه نسبت به کوشش ها برای تحت الشعاع قرار دادن انتخابات ابراز نگرانی نموده و بر برگزاری انتخابات آزاد و سالم تاکید نمودند.

بارزانی در خاتمه به گفت و گوهای مستمر با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و دیگر رهبران این کشور درباره توافق سنجار اشاره و بلینکن نیز بر اهمیت اجرای کامل این توافق تاکید نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1753

به "گفتگوی تلفنی بارزانی و بلینکن درباره انتخابات و مسائل امنیتی عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی بارزانی و بلینکن درباره انتخابات و مسائل امنیتی عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید