یمن اقدام کشورها در از سرگیری فروش اسلحه به ائتلاف سعودی را محکوم کرد

به گزارش مجله ابوذریون، وزارت خارجه یمن ضمن اعلام اینکه برخی کشورها فروش و صادرات اسلحه به ائتلاف سعودی را از سر گرفته اند، این اقدام را محکوم کرد.

یمن اقدام کشورها در از سرگیری فروش اسلحه به ائتلاف سعودی را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه یمن، روز دوشنبه، در بیانیه ای گفت که برخی کشورها فروش و صادرت اسلحه را به کشورهای عضو ائتلاف آغاز کرده اند.

به گزارش وبگاه خبری شبکه المیادین، برخی کشورها پس از ملاحظه کارشکنی های ائتلاف در یمن، فروش و صادرات اسلحه به ائتلاف سعودی را متوقف کرده بودند.

وزارت خارجه یمن ضمن ابراز تأسف از این اقدام، گفت که این کشورها مواجهه با شرایط بد اقتصادی را که در سایه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، علت این اقدام عنوان کردند.

وزارت خارجه یمن در ادامه تأکید کرد: این اقدام بیانگر دروغ بودن دعوت این کشورها برای تأمین صلح و متوقف کردن جنگ در یمن است.

این وزارت همچنین خاطر نشان کرد، این اقدام تأسف بار از جانب کشورهای اجرا شده است که با یمن روابط تاریخی دارند و موضع گیری متعادلی در قبال تجاوزهای ائتلاف داشته اند.

وزارت خارجه یمن در ادامه ضمن بیان اینکه این اقدام با عرف و میثاق های بین المللی وتلاش های اجرا شده در راستای برقراری صلح در یمن تعارض دارد، این کشورها را به بازنگری در اقدام خود دعوت کرد.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که این اقدام بر منافع این کشورها و همچنین روابط آنها با یمن تأثیر منفی خواهد خواهد داشت افزون بر اینکه فروش اسحله به ائتلاف مشارکت در کشتار مردم یمن به شمار می رود.

وزارت خارجه یمن تأکید کرد که فروش اسلحه به کشورهایی که مرتکب جنایت جنگی می شوند راه مقابله با ویروس کرونا نیست بلکه مقابله با این ویروس باید با تلاش های بین المللی صورت گیرد.

در این بیانیه همچنین از مجلس ها، سازمان های حقوقی و فعالان کشورهایی که اقدام به فروش اسحله به ائتلاف کرده اند، خواسته شده به دولت خود برای دست کشیدن از این اقدام فشار بیاورند.

ائتلاف سعودی از 21 فروردین گذشته مدعی شد که حملات خود به یمن را به دلیل شیوع کرونا در این کشور متوقف کرده و این آتش بس یک طرفه دو هفته به طول خواهد انجامید و در صورت استقبال قابل تمدید است. به رغم این ادعا، حملات طی بیش از یک هفته گذشته به هیچ وجه متوقف نشده و مواضع ارتش یمن از زمین و آسمان هدف حملات این ائتلاف قرار گرفته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1099

به "یمن اقدام کشورها در از سرگیری فروش اسلحه به ائتلاف سعودی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن اقدام کشورها در از سرگیری فروش اسلحه به ائتلاف سعودی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید