35 حمله سایبری کره شمالی در 17 کشور زیر ذره بین سازمان ملل

به گزارش مجله ابوذریون، کارشناسان سازمان ملل متحد در حال تحقیق درباره دست کم 35 مورد از حملات سایبری کره شمالی در 17 کشور هستند که هدفشان درآمدزایی برای برنامه های تسلیحاتی بوده است. این کارشناسان همچنین خواستار تحریم کشتی هایی شدند که بنزین و گازوئیل پیونگ یانگ را تامین می کنند.

35 حمله سایبری کره شمالی در 17 کشور زیر ذره بین سازمان ملل

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا با استناد به خلاصه ای از گزارش کارشناسان گفت کره شمالی به صورت غیر قانونی تا دو میلیارد دلار از فعالیت های سایبری به شدت پیچیده علیه نهادهای مالی و همچنین تبادل های ارز-رمزها درآمد کسب کرده است.

نسخه مفصل این گزارش فاش می کند که کره جنوبی بیشترین آسیب را متحمل شده و قربانی 10 مورد از حملات سایبری کره شمالی بوده است و پس از آن هند با سه حمله و بنگلادش و شیلی هر کدام با دو حمله سایبری هدف قرار گرفتند.

سیزده کشور با یک حمله سایبری روبرو شدند؛ کاستاریکا، گامبیا، گوآتمالا، کویت، لیبریا، مالزی، مالت، نیجریه، لهستان، اسلوونی، آفریقای جنوبی، تونس و ویتنام. کارشناسان سازمان ملل می گویند در حال تحقیق درباره حملات گزارش شده و تلاش برای نقض تحریم های سازمان ملل هستند. در این گزارش همچنین به سه روشی که هکرهای سایبری کره شمالی عمل می کنند، اشاره شده است.

کارشناسان سازمان ملل تاکید دارند، اجرای این حملات به شدت پیچیده با خطر کم و بهره وری بالا همراه است و گاهی برای اجرای آن ها تنها به یک لپ تاپ و دسترسی به اینترنت نیاز است. این گزارش به شورای امنیت جزئیاتی از حملات سایبری کره شمالی دارد و همچنین تلاش های موفقیت آمیز این کشور برای دور زدن تحریم ها برای صادرات زغال سنگ و نیز واردات محصولات نفتی پالایش شده و آیتم های لوکسی مانند خودروهای مرسدنس بنز اس-600 در آن لیست شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 863

به "35 حمله سایبری کره شمالی در 17 کشور زیر ذره بین سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 حمله سایبری کره شمالی در 17 کشور زیر ذره بین سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید