35 هزار واحد مسکن روستایی در خراسان شمالی ساخته شد

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تا به امروز بیش از 35 هزار واحد مسکونی در روستاهای خراسان شمالی ساخته شده است.

35 هزار واحد مسکن روستایی در خراسان شمالی ساخته شد

جهت دریافت خدمات مدلهای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: از سال 85 تا به امروز حدود 35 هزار و 143 واحد مسکونی در روستاهای این استان ساخته شده است.

وی توضیح داد: از سال 85 و با ابلاغ اجرای طرح مسکن مهر روستایی تا به امروز، 57 هزار نفر از روستائیان برای ساخت واحد مسکونی متقاضی شدند که 45 هزار و 321 از آنان ساخت مسکن خود را اجرایی کردند.

وی اضافه نمود: هم اکنون نیز 10هزار و 321 واحد مسکونی در روستاهای این استان در دست ساخت است.

محمدی اضافه نمود: پیش بینی می گردد تا خاتمه برنامه پنجم توسعه بیش از 80 درصد از مسکن روستائیان خراسان شمالی نوسازی و بازسازی گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: براساس سرشماری سال 90 حدود 80 هزار مسکن در روستاهای این استان وجود دارد که 80 درصد این واحدها فرسوده بود.

محمدی اضافه نمود: با احتساب واحدهای در دست اجرا در مناطق روستایی استان حدود 60 درصد از خانه های روستاییان استان در یک فاصله زمانی هفت ساله نوسازی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی هنوز همان 125 میلیون ریال است اظهار کرد: این میزان نمی تواند جوابگوی اجرای واحدهای مسکونی باشد از این رو پیشنهاد و درخواست افزایش سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی داده شده است که در صورت تصویب اجرای نوسازی مسکن روستایی را رونق می دهد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1014

به "35 هزار واحد مسکن روستایی در خراسان شمالی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 هزار واحد مسکن روستایی در خراسان شمالی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید