400 درصد نیروی مازاد بر احتیاج در بخش اصناف کشور فعال هستند

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، علی فاضلی پیش از ظهر پنج شنبه با سفر به شهرستان ورامین در اجلاس اتاق اصناف ورامین که با حضور رؤسای اتحادیه های شهرستان و معاونان فرماندار و رئیس اداره صنعت معدن و تجارت ورامین برگزار گردید طی سخنانی گفت: امروزه و در زمان کنونی و با تورم های اخیر متاسفانه اعتباری در اختیار نداریم که بخواهیم به اتاق های اصناف ارائه کنیم.

400 درصد نیروی مازاد بر احتیاج در بخش اصناف کشور فعال هستند

فاضلی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه در برخی از موارد تدوین و تصویب مصوبات شاهد بودیم که مصوبات برعلیه اتاق اصناف بوده نه به سود این مجموعه، لذا باید توجه ویژه به این مورد داشته باشیم. وی بیان نمود: تا چند سال پیش اتاق اصناف هیچ جایگاهی نداشت اما خوشبختانه طی این 4سال اخیر به حول خداوند متعال همه در کنار هم قرار داریم فرمانداران و استانداران به شکل های مختلف در کنار خانواده بزرگ اصناف قرار گرفته اند. رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به اینکه زمان جنگ سخت ترین شرایط ایران بود بیان داشت: با کمک خداند و همکاری مردم و خدمتگزاری همه مسئولین امروز با وجود همه مسائل اقتصادی که بر مردم ایران فشار های آورده است می خواهیم از این شرایط سخت عبور کنیم و انشااله پیروز می شویم. فاضلی بیان داشت: متاسفانه برخی از افراد سودجو و بی مسئولیت با وارد کردن فشار و بی قانونی مسائلی را ایجاد نموده اند و دشمنان از این فرصت می خواهند استفاده نمایند و شرایط خودشان را بر ما تحمیل نمایند که ملت ما زیر بار هیچ ظلم و زوری نخواهند رفت.

وی گفت: امروز اتاق اصناف عضو شورای عالی اقتصاد کشور و تمام کمیسیون های دولت و مجلس است.

رئیس اتاق اصناف کشور با بیان این که کوشش می کنیم، که طی 2 الی 3 هفته آینده تناسبی بین گران شدن مواد اولیه و حلقه آخر فراوری برقرار کنیم، اضافه کرد: امروز هیچ تناسبی بین گران شدن مواد اولیه و حلقه آخر فراوری و نرخ حقوق و دستمزد وجود ندارد و این اشکال بزرگی است.

وی از حل مشکل مالیات بر ارزش اضافه نموده با آهن فروشان اطلاع داد و گفت: این قانون آزمایشی 5 ساله بوده اما امروز 10 ساله گردیده است، باید این قانون اصلاح گردد، این قانون دی ماه گذشته در صحن مطرح و اصلاح شد، اما در نهایت به دلیل نامعلوم از دستور کار خارج شد، قرار است، ابان ماه سال جاری مجلس بحث مالیات بر ارزش اضافه نموده طلا و جواهر را اصلاح کند، البته این میزان برای ما قابل قبول نیست و باید اصلاح گردد.

فاضلی گفت: بحث مالیات بر ارزش اضافه نموده در تمام جهان و در کشورهای توسعه یافته مانند کشور ما اجرا نشد، ما نسبت به جهان وضعیت بدی در خصوص مشاغل داریم، امروز 350 الی 400 درصد نیروی اضافه بر احتیاج در بخش اصناف داریم، که این میزان منهای دستفروشان است، که تکلیف قانونی ندارند.

رییس اتاق اصناف کشور با بیان این که اتاق اصناف کشور در بحث ایجاد مشاغل سیار با دولت به جمع بندی نرسیده است، گفت: باید برای دستفروشان فکر اساسی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 43

به "400 درصد نیروی مازاد بر احتیاج در بخش اصناف کشور فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 درصد نیروی مازاد بر احتیاج در بخش اصناف کشور فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید