تصمیم سازان بازار ارز و سکه باید مؤاخذه شوند

به گزارش مجله ابوذریون، حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بی تدبیری در مدیریت اقتصاد کشور گفت: بی تدبیری ها در چندماه گذشته در مدیریت اقتصاد کشور زیاد بود. علیرغم اینکه کارشناسان و خبرگان و مجلس شورای اسلامی تذکرات لازم را به بانک مرکزی دادند و از آنها خواسته شد فضای اقتصادی کشور را مدیریت کنند اما بانک مرکزی از این راهنمایی ها استفاده نکرد.

تصمیم سازان بازار ارز و سکه باید مؤاخذه شوند

وی افزود: بانک مرکزی مدل های اقتصادی دهه 60 را مبنی بر پول پاشی و سکه پاشی مورد استفاده قرار داد و به طور مستقیم در بازار به بدترین وجه مداخله کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با انتقاد از تأخیر دولت در ارائه بسته ارزی تصریح کرد: ارائه این بسته نیز ناشی از تغییرات در بانک مرکزی بود. اگر این تغییر ایجاد نمی شد شاید همچنان دولت سیاست پول پاشی را اجرا می کرد.

حسینی گفت: متأسفانه منابع ارزی به تاراج رفته و در اختیار افرادی خاص قرار گرفته است که خسارت جبران ناپذیری را به تولید و اقتصاد کشور وارد کرد. بخش زیادی از ارز کشور به دلیل سیاست نادرست دولت در اختصاص ارز مرجع به همه کالاها از کشور خارج شد و به واسطه آن هیچ کالایی به کشور وارد نشد. بخشی از منابع ارزی نیز به ارز مسافرتی اختصاص یافت که کار اشتباهی بود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه امروز مقام معظم رهبری در واقع یک هشدار، تشر و فریادی از دل مردم و صاحب نظران اقتصادی خطاب به دولت بود.

حسینی ادامه داد: امیدواریم فضای مدیریت کشور با این هشدار تغییر کند و به سمتی هدایت شود که دیگر شاهد خیانت یا بی تدبیری و یا سوءاستفاده افراد فاسد نباشیم. متأسفانه تعدادی افراد فاسد سیستم اقتصادی را در اختیار و انحصار خود درآورده اند که باعث می شوند مسئولان اقتصادی تصمیمات نادرست اتخاذ کنند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به قوه قضائیه اظهار داشت: امیدواریم در مبارزه با فساد و در اتخاذ تدابیر اقتصادی شاهد چرخش قابل توجهی از دولت و قوه قضائیه باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سیاستگذاران بازار ارز و سکه خطا کرده اند، خاطرنشان کرد: افرادی که تصمیم سازی و تصمیم گیری کرده اند باید مواخذه شوند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 25 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 7

به "تصمیم سازان بازار ارز و سکه باید مؤاخذه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم سازان بازار ارز و سکه باید مؤاخذه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید