در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ تعویض مفصل، نتیجه ناسازگاری با زانو، سالیانه 30 هزار تعویض مفصل زانو در کشور

به گزارش مجله ابوذریون، یک جراح و متخصص ارتوپد گفت: آرتروز و تخریب سلول های غضروف مفصلی قابل درمان نیست و در صورت تخریب، چاره ای جز جراحی باقی نمی ماند.

در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ تعویض مفصل، نتیجه ناسازگاری با زانو، سالیانه 30 هزار تعویض مفصل زانو در کشور

یاسر نژادی جراحی و متخصص ارتوپد در گفت وگو با خبرنگار ، در خصوص جراحی تعویض مفصل زانو اظهار کرد: زمانی بیمار احتیاج به تعویض مفصل زانو پیدا می نماید که آرتروز این ناحیه به درجه 3 یا 4 رسیده باشد، یعنی بیش از 95 درصد مفصل از بین رفته و فاصله بین استخوان بالا و پایین مفصل زانو بسیار کاهش پیدا نموده باشد.

وی در ادامه گفت: در این حالت اگر بیمار با بیش از 6 ماه مصرف مسکن درمان نگردد، با تشخیص پزشک متخصص در اولویت تعویض مفصل قرار می گیرد.

چه زمانی برای تعویض مفصل زانو مناسب است؟

این جراح و متخصص ارتوپد در خصوص سن تعویض مفصل اظهار کرد: این شرایط ممکن است حتی در سن پایین برای فرد ایجاد گردد که از عوامل ایجاد آن می توان بیماری روماتوئید اشاره نمود که در این بیماری غضروف مفصلی از بین می رود، در این بین استفاده ناصحیح از زانو و سبک زندگی نادرست را نیز باید نام برد.

نژادی بیان نمود: سلول های غضروف مفصلی در بدن انسان قابل ترمیم نیست و باید از تخریب این سلول ها جلوگیری کرد.

راهکارهایی برای جلوگیری از تخریب مفصل زانو

وی در ادامه توضیح داد: کاهش وزن، سبک زندگی درست، نحوه تعامل خوب با زانو و درست نشستن، استفاده کمتر از پله ها و برنامه ورزشی مستمر باعث می شوند از تخریب مفصل زانو جلوگیری گردد.

این متخصص و جراح ارتوپد اظهار کرد: پروتزها پس از تعویض مفصل از یک روز تا بیش از 20 سال قابل استفاده می باشند و طول مدت استفاده از آن بستگی به نوع جراحی و نحوه استفاده و تعامل بیمار دارد.

وی در ادامه بیان نمود: در مطالعات صورت گرفته بیش از 90 درصد بیمارانی که تعویض مفصل زانو انجام داده اند، تا 20 سال پروتز آنان ماندگاری داشته است و تنها 10 درصد مجبور به تعویض دوباره شده اند.

نژادی در انتها گفت: در ایران سالیانه برای 30 هزار نفر تعویض مفصل زانو انجام می گردد که طبق آمار بیشتر بیماران از میان خانم ها هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 96

به "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ تعویض مفصل، نتیجه ناسازگاری با زانو، سالیانه 30 هزار تعویض مفصل زانو در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ تعویض مفصل، نتیجه ناسازگاری با زانو، سالیانه 30 هزار تعویض مفصل زانو در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید