عملیات بارگیری همزمان دو سکوی فاز 13 پارس جنوبی شروع شد

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، پیغام معتمد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارگیری دو سکوی فاز 13 پارس جنوبی گفت: عملیات بارگیری این دو سکو از یارد شرکت صدرای بوشهر از دیروز شروع گردیده و همچنان ادامه دارد.

عملیات بارگیری همزمان دو سکوی فاز 13 پارس جنوبی شروع شد

وی با اشاره به عملیات بارگیری عرشه اصلی SPD-13B به عنوان نخستین سکوی دریایی فاز 13 پارس جنوبی اظهار داشت: از روز گذشته عملیات بارگیری این سکو در یارد صدرا شروع شد و تا پاسی از شب ادامه داشت.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی اعلام کرد: از صبح امروز نیز مراحل انتقال، بارگیری و مهاربندی دومین سکوی طرح توسعه فاز 13 بلافاصله پس از بارگیری نخستین سازه دریایی شروع گردیده است.

وی از تکمیل عملیات بارگیری بر روی شناور FLB124 تا عصر امروز اطلاع داد و افزود: این دو سکو پس از اتمام عملیات مهاربندی، برای نصب به موقعیت دریایی خود در مخزن مشترک پارس جنوبی راهنمایی می شوند.

معتمد با اشاره به تامین بخش عمده کالاها و تجهیزات مورد احتیاج ساخت این دو سازه از منابع فراوریکننده داخلی اضافه نمود: این سازه ها دارای وزن دو هزار و 200 تن هستند که همه مراحل طراحی و ساخت آنها توسط متخصصان داخلی انجام گردیده است.

وی با اشاره به شروع نصب این دو سکو از ابتدای آبان ماه سال جاری، ادامه داد: میزان برداشت از هر یک از سکوها روزانه 500 میلیون فوت مکعب است که تا زمستان سال جاری روزانه یک میلیارد فوت مکعب از فاز 13 فراوری می گردد.

هدف از اجرای فاز 13 پارس جنوبی، فراوری روزانه 56.6 میلیون متر مکعب گاز غنی، فراوری روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی، فراوری سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایعLPG (پروپان و بوتان)، فراوری سالانه یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و فراوری روزانه 400 تن گوگرد است.

این فاز دارای چهار سکوی دریایی جمعا شامل 38 حلقه چاه در فاصله 90 کیلومتری ساحل کنگان، دو رشته خط لوله 32 اینچ دریایی انتقال گاز به طول تقریبی هر خط 90کیلومتر و دو خط لوله 4 اینچ دریایی جهت انتقال محلول گلایکول به طول تقریبی هر خط 90 کیلومتر است.

عملیات احداث این فاز از 25 خرداد ماه 1389 شروع گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 55

به "عملیات بارگیری همزمان دو سکوی فاز 13 پارس جنوبی شروع شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "عملیات بارگیری همزمان دو سکوی فاز 13 پارس جنوبی شروع شد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات بارگیری همزمان دو سکوی فاز 13 پارس جنوبی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید