گرفتار ذهن های بسته ای هستیم که همیشه به معلول ها می پردازند

به گزارش مجله ابوذریون، معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: گرفتار ذهن های بسته ای هستیم که همیشه به معلول ها می پردازند در حالی که باید سراغ علل رفت و آن را خشکاند.

گرفتار ذهن های بسته ای هستیم که همیشه به معلول ها می پردازند

به گزارش خبرنگاران، دانشکده مامایی و پرستاری دانشگاه ایلام با حضور معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کلنگ زنی شد.

دکتر سعید نمکی با اشاره به اهمیت این دانشکده در تربیت ماماها و پرستاران مورد احتیاج استان و کشور، برای یاری به ساخت این دانشکده قول مساعد داد.

وی در کارگروه فرهنگی اجتماعی استان ایلام نیز اظهار کرد: بزرگترین مشکل برنامه های توسعه تدوین گردیده در ایران این است که در آنها به نقش انسان توسعه یافته و توسعه انسانی بی توجهی گردیده و صرفا در تمام این برنامه ها فقط اقتصاددانان را جمع نموده ایم و از آنان خواسته ایم تا به ما بگویند چقدر منابع داریم و چقدر زیرساخت می توانیم ایجاد کنیم.

نمکی با انتقاد از فراموش شدن نقش انسان توسعه یافته در برنامه ریزی ها، گفت:این در حالی است که انسان توسعه یافته هدف غایی توسعه است و اگر به این مهم توجه می شد شاید امروز شاهد بسیاری از مسائل کنونی نبودیم.

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه یکی از خطاهای ما این است که به جای پرداختن به بیماری های اجتماعی به نشانه ها پرداخته ایم، توضیح داد: تنها فقر عامل مسائل نیست و شاهد این مدعا این است که درویش خرسند و پولدار غمگین کم نداریم.

نمکی ادامه داد: گرفتار ذهن های بسته ای هستیم که همیشه به معلول ها می پردازند در حالی که باید سراغ علل رفت و آن را خشکاند و هدف این جلسه این است که از مدارس آغاز کنیم و برای تحقق این هدف طرح نماد یعنی طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدرسه محور طراحی گردیده است چون امروز بر خلاف گذشته فرزندان برای والدین مشخص تکلیف می نمایند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در نقاط آسیب پذیر آغاز گردیده و نتایج قابل توجهی نیز داشته است، گفت: این طرح به زودی در استان ایلام نیز اجرا خواهد شد.

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بر اجرای طرحی برای ارتقاء بهداشت روان زنان در استان ایلام تاکید نمود و گفت: انتصاب مدیران زن در استان کار شایسته ای است اما باید بازتاب این تصمیم مدیریتی را در خانواده ها نیز ببینیم.

نمکی گفت: در این طرح باید پیشگیری، درمان و بازتوانی دیده شود و نشاط و شادمانی زنان تامین شود چرا که زنان این سرزمین به دلایل مختلف فراموش گردیده اند و بنده نیز به اجرای این طرح یاری فکری و مالی ویژه ای خواهم کرد.

وی با انتقاد از فقدان نشاط آفرینی در بسیاری از برنامه های صدا و سیما، گفت: سریال های تلویزیونی در ایران حول پزشک قانونی، دستبند، جنازه، زندان و ... می شود و انگار عده ای با نشاط جامعه مخالف اند، از طرف دیگر عده ای به نام ناکارآمد جلوه دادن دولت در حال پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه هستند و در زمین نتانیاهو و ترامپ بازی می نمایند.

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بر نشاط افزایی در نقاط مرزی تاکید نمود و ضمن قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی گفت: اگر در نقاط مرزی صدای خنده مردم نیاید لاجرم باید منتظر شنیدن صدای پوتین نظامیان باشیم.

وی با بیان اینکه در طول این سه روز مصمم به احصاء مسائل و برنامه ریزی مبتنی بر شرایط استان هستیم، تاکید نمود: در این مسیر احتیاجمند توجه همه مدیران و کارشناسان دلسوز استان هستیم.

همچنین نمکی از بیمارستان در حال ساخت 361 تختخوابی ایلام بازدید و از آن به عنوان پروژه ای بسیار مهم و حیاتی برای مردم استان و منطقه نام برد و گفت: با یاری هایی که خواهد شد این بیمارستان تا انتها سال پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 57

به "گرفتار ذهن های بسته ای هستیم که همیشه به معلول ها می پردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرفتار ذهن های بسته ای هستیم که همیشه به معلول ها می پردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید