حمایت همه جانبه دولت از سرمایه گذاران بخش گردشگری

به گزارش مجله ابوذریون، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری آذربایجان غربی در جلسات جداگانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستانهای بوکان و میاندوآب بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بخش گردشگری تاکید نمود.

حمایت همه جانبه دولت از سرمایه گذاران بخش گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، رضا حسینی روز گذشته 25 آذر 97 در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بوکان گفت: طبق راهبرد جدی دولت، از طرح های موثر در ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا در استان حمایت می گردد.

او توضیح داد: در این راستا پیش بینی شده است که طرح های اشتغال زا، برنامه های اشتغال روستایی و فراگیر کاملا هدفمند اجرا و از هدر رفت منابع جلوگیری گردد.

او اضافه نمود: مدیران باید موانع دست و پا گیر در دستگاه های خود را برطرف نموده و با چابک سازی سیستم، فرآیندها را با سرعت انجام دهند.

حسینی با بیان اینکه فضای استان باید برای سرمایه گذاران بخش های مختلف اقتصادی آماده باشد، اظهار کرد: مسئولان باید دست بخش خصوصی را گرفته و از آنها حمایت نمایند تا بتوان اشتغال موثری در سطح استان به وجود آورد.

او با انتقاد از تاخیر در جواب استعلام های انجام گرفته از ادارات کل استان بویژه در زمینه گردشگری گفت: استعلام هایی که در عرض 2 ماه باید جواب آنها آماده می شد به 24 ماه کشیده شده که این امر ظلم بزرگی در حق سرمایه گذاران است.

حسینی ادامه داد: بوکان از لحاظ جذب اعتبارات تاکنون موفق عمل نموده و توانسته است بیش از یک و نیم برابر تسهیلات اختصاص یافته به این شهرستان را به متقاضیان پرداخت کند که این امر نشان از کوشش مسئولان آن دارد و چنانچه توان جذب اعتبارات بیشتری را نیز داشته باشد، در اختیار آن قرار می گیرد.

حسینی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان میاندوآب نیز با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان گفت: میاندوآب در بهترین موقعیت جغرافیایی برای سرمایه گذاری قرار گرفته است.

او اضافه نمود: ما بدنبال آن هستیم که فضا را برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران در سراسر استان به خصوص در زمینه گردشگری فراهم کنیم و هرکسی در این راه مانع ما گردد با آن برخورد خواهیم کرد.

همچنین جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در جلسه شهرستان بوکان طی سخنانی در خصوص اقدامات اداره کل در زمینه تسهیل موانع سرمایه گذاران بخش گردشگری گفت: تمام سعی ما براین بوده که پروسه استعلامات را برای سرمایه گذاران بخش گردشگری کوتاه کنیم و خوشبختانه با یاری فرمانداران محترم براین امر استمرار داشته و امیدواریم دیگر دستگاه ها نیز با همکاریهای لازم را داشته باشند.

جباری توضیح داد: ما در بوکان درخواستهایی از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری داشته و داریم و برای 15 عنوان از طرح های سرمایه گذاری این بخش مجوزهای اولیه را صادر نموده ایم.

او اضافه نمود: از 97 طرح گردشگری در شهرستان های استان برای 60 طرح مجوز اولیه صادر شده و در مجموع 2 میلیارد تومان درخواست تسهیلات داشته اند که به بانکهای عامل معرفی شده اند.

جباری یادآور شد: مابه طور جدی آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش گردشگری بوده و از هرگونه حمایتی از ایشان در زمینه گردشگری بویژه توسعه اقامتگاه های بوم گردی و ایجاد اشتغال روستایی و عشایری دریغ نمی کنیم.

فرمانداران شهرستانهای بوکان و میاندوآب نیز در این جلسات ضمن اشاره به مسائل سرمایه گذاری در شهرستانهای تابعه خود برحمایت از سرمایه گذاران مخصوصاً سرمایه گذاران بخش گردشگری تاکید کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 121

به "حمایت همه جانبه دولت از سرمایه گذاران بخش گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت همه جانبه دولت از سرمایه گذاران بخش گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید