دیدنی های پوکت ؛ بهشت تایلند (تور ارزان پوکت)

به گزارش مجله ابوذریون، پوکت با مساحتی حدود 540 کیلومتر مربع، بزرگترین جزیره تایلند است. هر ساله توریستان بسیاری به پوکت سفر می نمایند، به طوریکه تقریبا هر روز 35000 توریست از این شهر بازدید می نمایند. در پوکت خاطراتی فراموش نشدنی را می توانید ثبت کنید. جزیره پوکت بناهای تاریخی زیبا، منظره ها طبیعی فوق العاده و جاذبه های فرهنگی بیشماری دارد. بعلاوه پوکت مکان مناسبی برای ماجراجویی در جزایر اطراف و جاذبه هایی است که حتما باید از آن ها تماشا کنید.

دیدنی های پوکت ؛ بهشت تایلند (تور ارزان پوکت)

برای سفر با تور ارزان پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای پوکت تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

معرفی برترین دیدنی های پوکت

از میان دیدنیهای پوکت تایلند می توان به خلیج فانگ نا و جزایر فی فی اشاره نمود. دیدنی های پوکت به قدری زیاد است که اگر بخواهید تمام وقت سفر خود را به گشت و گذار اختصاص دهید، باز هم نمی توانید از همه آن ها بازدید داشته باشید. در ادامه برای اینکه بتوانید وقت سفر خود را بهتر تنظیم کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید، تعدادی از برترین دیدنی های پوکت را به شما معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

1. خلیج فانگ نا

طبیعت بی نظیر فانگ نا همواره در صدر فهرست برترین جاهای دیدنی پوکت قرار می گیرد. راه های بسیاری برای گشت و گذار در این خلیج وجود دارد. می توانید سوار جانک (کشتی چینی) شوید و یا اگر می خواهید زیبایی های این منطقه را از نزدیک لمس کنید، با قایق به غارهای محصور این منطقه بروید. بعلاوه اگر توان مالی بیشتری داشته باشید می توانید یک کشتی کروز خصوصی کرایه کنید. کرایه کشتی اختصاصی آرامش بخش ترین و لذت بخش ترین روش برای تجربه این خلیج بی نظیر است. این خلیج به خلیج مشهور هالونگ شباهت بسیاری دارد. مطمئن باشید که در فانگ نا خاطرات فراموش نشدنی را ثبت خواهید کرد.

چطور به خلیج فانگ نا برویم؟ یک روز قبل از رفتن به این خلیج به راحتی می توانید به وسیله هتلی که در آن اقامت دارید و یا آژانس ها برای رفتن به این منطقه کشتی یا قایق رزرو کنید.

چه زمانی به فانگ نا برویم؟ به علت جغرافیای خاصی که این منطقه دارد، هر فصلی از سال حتی زمان باران های موسمی (مانسون) می توانید به این خلیج بروید. دریای فانگ نا هیچ گاه طوفانی نمی شود، بنابراین نگران دریازدگی نباشید.

2. جزایر فی فی

فی فی مجمع الجزایری با سواحل حیرت انگیز و صخره های بزرگ است که از فراز این صخره ها می توانید به دیدنی زیبایی های این جزیره بنشینید. فی فی گل سرسبد جزایر تایلند و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی در پوکت است. به خصوص از زمان فیلم The Beach که در سال 2000 در فی فی ساخته شد، این جزیره محبوبیت بیشتری پیدا کرد. حتی بسیاری از گردشگران به علت وجود این جزیره به پوکت سفر می نمایند. زیبایی های جزایر فی فی هر کسی را به هوس می اندازد که حتما به آن سفر کند. مطمئنا شما هم با اولین نگاه عاشق این جزیره و زیبایی هایش می شوید.

چطور به جزایر فی فی برویم؟ اگر قصد دارید شب را هم در فی فی بمانید، باید حتما از قبل جا رزرو کنید. اگر بخواهید فقط در طول روز در این جزیره باشید می توانید یک کشتی یا قایق موتوری کرایه کنید، اما در نظر داشته باشید که با سفر یکروزه به فی فی به علت کمبود وقت، نمی توانید از تمام جاذبه های آن لذت ببرید. قیمت ها برای بلیط کشتی و رزرو هتل در فی فی از 375 بات آغاز می شود.

چه زمانی به فی فی برویم؟

در طول کلیه فصل های سال می توانید به فی فی سفر کنید. اما بین ماه های آذر تا خرداد آسمان آبی این جزایر زیباتر می شود.

3. مجسمه بودای بزرگ

بیشتر مردم تایلند بودایی هستند، بنابراین در شهرهای تایلند معابد بسیاری وجود دارد، اما در این میان مجسمه بودای بزرگ بیش از بقیه خودنمایی می نماید. مجسمه مرمرین بودای بزرگ با ارتفاع 45 متر بر روی تپه ای در جنوب پوکت واقع شده است. آغاز ساخت این مجسمه به سال 2002 برمی شود و تمامی هزینه های ساخت این مجسمه از یاری های مالی مردم تامین شده است. هر کسی می تواند با اهدای کاشی مرمرین سفید کوچکی در ساخت این مجسمه غول پیکر سهمی داشته باشد و نام خود را بر روی آن بنویسد تا برای همواره نامش بر روی این کاشی که اهدا نموده ثبت شود. مجسمه بودای بزرگ بیش از اینکه یکی از مکان های دیدنی پوکت باشد، یک مکان مذهبی است که بسیار در میان بوداییان مورد احترام است. بنابراین بازدیدنمایندگان برای بازدید از آن حتما باید لباس مناسب بپوشند. اگر کسی در این معبد لباس کوتاه بپوشد، هنگام ورود گارد امنیتی به او یک سارونگ می دهد تا دور کمر خود بپیچد. بعلاوه تمامی بازدیدنمایندگان باید با صدای بسیار آرام در این مکان صحبت نمایند.

شیب جاده ای که به مجسمه بودای بزرگ ختم می شود، کمی زیاد است، اما هموار بودن جاده و نمای زیبا و پانورامیکی که بالای تپه به شما می دهد، ارزش بالا رفتن از این جاده را دارد. از بالای این تپه می توانید خلیج چالونگ، تمام مسیر فانگ نا و در جنوب آن ساحل کاتا را ببینید.

چطور برای دیدنی مجسمه بودای بزرگ برویم؟ شما می توانید به راحتی و با استفاده از موتور یا ماشین به این محل بروید. بعلاوه توک توک ها شما را به این محل می رسانند و حتی منتظر بازگشت شما می مانند.

چه زمانی برای بازدید دیدنی مجسمه بودای بزرگ برویم؟ تمام فصول سال برای بازدید از این منطقه مناسب است.

ورودی: بازدید از این مجسمه رایگان است اما هدایای نقدی به راحتی پذیرفته می شود.

4. پناهگاه فیل های پوکت

در پوکت پناهگاه های بسیاری برای فیل ها وجود دارد. در این پناهگاه ها که در سراسر جزیره به چشم می خورند، می توانید به حیوان ها غذا بدهید، اطلاعات مفیدی درباره آن ها به دست بیاورید، و حتی با فیل ها بازی کنید. مهم ترین بخشی که در بازدید از این پناهگاه ها وجود دارد و تمامی گردشگران آن را خیلی دوست دارند شستن فیل ها با گل و لای آب های این منطقه ها است. مطمئنا اگر کودک همراه خود داشته باشید از این بخش به خصوص بازی با بچه فیل ها لذت خواهد برد.

چطور به پناهگاه فیل ها برویم؟ بلیط ورودی پناهگاه فیل ها را می توانید از هتلی که در آن اقامت دارید و یا آژانس ها بخرید.

چه زمانی به پناهگاه فیل ها برویم؟ کلیه ایام سال برای بازدید از پناهگاه فیل ها مناسب است.

ورودی: هزینه ورودی پناهگاه فیل های پوکت برای افراد بزرگسال 5000 و برای بچه ها 3000 بات است.

5. جزایر سیمیلان

جزایر سیمیلان یکی از تاثیرگذارترین مجموعه جزایر و دیدنیهای پوکت در تایلند است که می توانید در این شهر به آن ها دسترسی داشته باشید. اما این جزایر فقط در زمان های خاصی از سال باز بوده و کمی از پوکت دور هستند. این جزایر در 100 کیلومتری غرب پوکت قرار دارند و اگر شانس داشته باشید می توانید از آن ها دیدن کنید. اگر از دیدن این جزیره مطمئن نیستید می توانید به جزیره فی فی بروید، البته فی فی کمی از این جزیره شلوغ تر است. جزایری که در دسترس تر و به پوکت نزدیک تر هستند، جزایر راچا و کورال هستند.

چطور به جزایر سیمیلان برویم؟ شما می توانید تور این جزیره را از هتلی که در آن اقامت دارید و یا آژانس های محلی پوکت رزرو کنید و با قایق موتوری به این جزیره بروید.

چه زمانی به جزایر سیمیلان برویم؟ جزایر سیمیلان فقط بین ماه های اکتبر تا می (مهر تا خرداد) باز هستند.

هزینه ها: هزینه های این جزایر از 2350 بات آغاز می شود. فقط توجه داشته باشید که بلیط های مقرون به صرفه ممکن است فقط شامل قایق باشند.

6. منظره ها کارن

از منظره ها مشهور کارن، می توانید از نمای پانورامیک سه خلیج بی نظیر اطراف آن لذت ببرید. نزدیک ترین ساحل به این منطقه ساحل کاتا نوی است. این منطقه مشهور بوده و بیشتر مواقع شلوغ است. به غیر از گرفتن عکس های بسیار زیبا و خریدن اسنک و بستنی، کار خاص دیگری نمی توانید در این منطقه انجام دهید. معمولا در این محل پسری تایلندی سوار بر موتور، با عقاب بزرگی که بر روی دوشش دارد به سمت شما می آید و به شما پیشنهاد می نماید که در ازای مبلغی بسیار کم با عقابش عکس بیندازید.

ورودی: رایگان

7. معبد چالونگ

معبد چالونگ که بومی های منطقه آن را با نام وات چالونگ می شناسند، در اوایل قرن 19 ساخته شده است. این معبد بزرگ ترین و پربازدیدترین معبد بودایی پوکت است و در فهرست برترین جاهای دیدنی پوکت واقع شده است. این ساختمان نمادین 60 متر ارتفاع دارد. نمای دیوارها و سقف درونی معبد چالونگ با نقاشی های زیبا که زندگی بودا را به تصویر کشیده اند تزئین شده و زمین آن پر از مجسمه های طلایی اهدایی است.

بعلاوه می توانید از پله های این معبد بالا بروید و به تراسی برسید که از روی آن با نمایی پانورامیک محیط زیبای اطراف آن را دیدن کنید. درست مثل هر معبد دیگری در تایلند باید در این معبد هم پوشش مناسبی داشته باشید. در این معبد اجازه ندارید لباس کوتاه بپوشید و هنگام ورود به آن باید کفش های خود را در بیاورید و اگر کلاه دارید آن را از سر بردارید.

چطور به معبد چالونگ برویم؟ با استفاده از موتور و ماشین به راحتی می توانید به این معبد بروید. بازدید از معبد چالونگ در بیشتر تورهای پوکت وجود دارد که البته با بازدید از مجسمه بودای بزرگ ترکیب می شود.

چه زمانی به معبد چالونگ برویم؟ معبد چالونگ از ساعت 7 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است، اما می توانید هر ساعتی از روز که خواستید در اطراف معبد قدم بزنید.

8. پرواز در هانومن

3 یا 4 زیپ لاین در پوکت وجود دارد و پیشنهاد ما به شما هانومن است که در جنگلی نزدیک ساحل پاتونگ واقع شده است. زیپ لاین روشی فوق العاده برای تفریح و هیجان در کنار دوستان و خانواده است. شما می توانید در این جنگل انبوه که یکی از زیباترین دیدنی های پوکت است، فعالیت های فوق العاده مهیج و خاطره انگیزی داشته باشید. این منطقه بسیار وسیع، شگفت انگیز و امن است و هر کسی حتی بچه های 4 ساله هم می توانند این فعالیت هیجان انگیز را انجام دهند.

چطور به هانومن برویم؟ می توانید به یکی از آژانس های مسافرتی مراجعه کنید و یا در خود هانومن بلیط تهیه کنید.

ورودی: قیمت ها از 2300 بات آغاز می شود (برای 16 پلت فرم) و 3250 بات (برای 28 پلت فرم)

9. فانتاسی شو پوکت

فانتاسی شو پوکت پارکی موضوعی در ساحل کامالا و یکی از برترین جاذبه های گردشگری پوکت است. معماری فانتاسی شو پوکت بسیار زیبا و برگرفته از معماری معابد و قصرهای تایلندی است. در این پارک موضوعی درخشان و رنگین، قبل از آغاز نمایش می توانید از مغازه های فراوان و بازی های سرگرم نماینده آن لذت ببرید. البته جذابیت اصلی فانتاسی شو به اجرای نمایش آن است که در آن آکروبات بازها همراه با فیل ها برنامه اجرا می نمایند.

نمایش به این صورت است که کاروانی از فیل های بزرگ الجثه در میان مردم حرکت می نمایند و آکروبات بازانی با لباس های سنتی تایلند آن ها را همراهی می نمایند. سپس نمایش، زمانیکه آن ها با اجرایی فوق العاده و همراه با افکت های تصویری و موسیقی به صحنه نمایش می رسند آغاز می شود.

چطور به فانتاسی شو برویم؟ برای رزرو بلیط این نمایش می توانید به فانتاسی شو مراجعه کنید، اما آژانس های محلی این بلیط را با قیمتی مناسب تر در اختیار شما قرار می دهند. حتی می توانید آخرین لحظه هم بلیط فانتاسی شو را بگیرید، چون این پارک بسیار بزرگ است و هرگز پر نمی شود.

ورودی: هزینه صندلی های معمولی 1800 بات، صندلی های طلایی که به صحنه نمایش نزدیک تر هستند 2150 بات و ترانسفر هتل 350 بات است.

10. نمایش هوایی در ساحل مای کائو

نمایش هوایی در پوکت از زمانی که ممنوع شده، به یک پدیده ویروسی تبدیل شده است. درست مثل هر چیزی که اگر از آن منع شوید بیشتر به آن رغبت نشان می دهید و در خصوص آن حریص تر می شوید، این جزیره متروکه هم این روزها زمینه عکس های اینستاگرام خیلی ها شده است. در اصل، رفتن زیر این هواپیماها ممنوع است، اما واقعا کسی به این موضوع اهمیتی نمی دهد. چرا که نه؟ دیدن این هواپیماهای بزرگ که از فاصله ای دور می آیند و با سر و صدا به شما نزدیک می شوند واقعا هیجان انگیز است. به همان مقدار که این هواپیماها به خشکی نزدیک تر می شوند، فاصله آن ها از آب های فیروزه ای کمتر می شود تا جایی که تقریبا می توانید چرخ های آن ها را لمس کنید.

چطور به ساحل مای کائو برویم؟ بیشتر مردم برای رفتن به این ساحل از ماشین و موتور استفاده می نمایند. اگر بخواهید بعضی از آژانس های محلی هم شما را تا این محل می رسانند.

چه زمانی به ساحل مای کائو برویم؟ در نظر داشته باشید که هواپیماها فقط در فصل های پر مسافر و شلوغ زمانی که باد از سمت شرق به غرب می وزد در این محل پرواز می نمایند. در فصل های کم مسافر هواپیماها از سمت دیگر و بالای جاده اصلی حرکت می نمایند.

11. پرومتپ کیپ

پرومتپ کیپ به مقدار ای که انتظار دارید بزرگ نیست، اما با همین وسعت کم هم هنگام طلوع و غروب خورشید بسیاری از گردشگران را به سمت خود می کشاند و یکی از دیدنیی ترین نقاط دیدنی پوکت محسوب می شود.

موقعیت مکانی پرومتپ کیپ و قرار گرفتن آن در جنوبی ترین نقطه پوکت، منظره ها زیبایی از خلیج و جزایر اطراف را در اختیارتان قرار می دهد. بعلاوه می توانید در این منطقه خرید نمایید و یک شام فوق العاده تایلندی میل کنید.

چطور به پرومتپ کیپ برویم؟ معمولا با ماشین یا موتور به این منطقه می روند.

چه زمانی به پرومتپ کیپ برویم؟ غروب خورشید بین ماه های تیر تا آذر در این منطقه بسیار زیبا است و می توانید به دیدنی آن بنشینید. البته گاهی روزها ممکن است هوا ابری باشد. بنابراین بهتر است که از قبل شرایط آب و هوا را آنالیز کنید.

ورودی: رایگان

12. محله قدیمی پوکت

مقاومت در برابر خانه هایی به سبک معماری مستعمری اسپانیایی، با مغازه های فراوان و عمارت های باشکوه، ایستادگی در برابر بازدید از این منطقه را سخت می نماید و هر کسی را ترغیب می نماید که در خیابان های تو در توی این منطقه به گشت و گذار بپردازد. محله قدیمی پوکت با کافه های کوچک فراوان، نانوایی ها و اغذیه فروشی هایی که قدم به قدم در این محله به چشم می خورند، مکانی مناسب برای یک گردش نیمروزی است.

برای رفتن به این منطقه می توانید از توک توک بهره ببرید، یا حتی می توانید اتوبوس های شهری آبی که در ایستگاه بازار شهر توقف می نمایند را سوار شوید، سپس از آنجا پیاده تا خیابان تالانگ یعنی مشهورترین خیابان محله قدیمی پوکت بروید. بعلاوه از بازارهای محلی نزدیک ایستگاه اتوبوس دیدن کنید و خیابان های کوچکی که در اینجا و آنجای این محله هستند را ببینید و عمارت های متروکه ای که در این خیابان ها به چشم می خورند را کشف کنید. ضمناً در این محله در روز یکشنبه حتما سری هم به خیابان واکینگ استریت بزنید و شانس امتحان غذاهای محلی که در جاهای دیگر به سختی پیدا می شوند را از دست ندهید.

چطور به محله قدیمی پوکت برویم؟

توک توک و تاکسی های گرب معمول ترین وسیله های هستند که برای رفتن به این منطقه می توانید سوار شوید. مقرون به صرفه ترین راه برای رفتن به محله قدیمی پوکت استفاده از اتوبوس های شهری آبی است.

چند مورد از جاذبه های طبیعی پوکت را نام ببرید؟

خلیج فانگ نا، جزایر فی فی، جزایر سیمیلان، منظره ها کارن و پرومتپ کیپ از جاذبه های طبیعی پوکت هستند.

چند مورد از بناهای دیدنی پوکت را نام ببرید؟

مجسمه بودای بزرگ و معبد چالونگ از بناهای دیدنی پوکت هستند

چند مورد از تفریحات پوکت را نام ببرید؟

پناهگاه فیل های پوکت، زیپ لاین هانومان و فانتاسی شو از جمله تفریحات پوکت هستند

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2317

به "دیدنی های پوکت ؛ بهشت تایلند (تور ارزان پوکت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های پوکت ؛ بهشت تایلند (تور ارزان پوکت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید