طراحی دکوراسیون داخلی زیبا با کمترین هزینه

به گزارش مجله ابوذریون، برای تغییر در دکوراسیون خانه به دنبال زمان خاصی نباشید. هر زمان که احساس کردید به ایجاد تغییر در محل زندگی و خانه خود احتیاج دارید، دست به کار شوید. اگر زمانی احساس کردید فضای خانه برای شما کسل کننده شده است، زمان ایجاد یک تغییر اساسی در خانه فرا رسیده است. احتمالا تصور شما این است که انجام این کار متحمل هزینه زیادی می باشد و به این خاطر از انجام چنین کاری صرف نظر می کنید. اما قبل از فکر کردن به مخارج انجام این کار بهتر است به ایده هایی که در این جا با شما در میان می گذاریم، فکر کنید. با استفاده از این ایده های می توانید با صرف کم ترین هزینه یک طراحی خوب و منحصر بفرد را به اجرا در آورید. این ایده ها نه تنها مقرون به صرفه می باشند بلکه انجام آن ها نیز آسان است.

طراحی دکوراسیون داخلی زیبا با کمترین هزینه

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده بیش از یک رنگ

امروزه استفاده از رنگ های مختلف برای رنگ آمیزی دیوارها در بین عموم محبوبیت پیدا نموده است و به شما این امکان را می دهد که با انتخاب رنگ های مناسب، خانه ای زیبا داشته باشید. استفاده از این تکنیک باعث می گردد خانه شما تا مدتی احتیاج به رنگ آمیزی مجدد نداشته باشد. هم چنین با انجام این کار، راه های زیادی برای انتخاب مبلمان مناسب یا تغییر لوازم تزئینی و جایگزینی آن با انواع جدید، پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، اگر از رنگ مورد علاقه خود برای انجام این کار استفاده نمایید، به نوعی فضای اتاق شخصی سازی می گردد. تنها به یاد داشته باشید که قبل از آغاز این کار یک برنامه ریزی دقیق برای خود تهیه کنید و رنگ های مورد نظر و محل مناسب برای استفاده از آن ها را تعیین نمایید. اگر در حال حاضر دیوارها با استفاده از رنگ های مختلف رنگ آمیزی شده اند و تمایل به تغییر آن ها دارید، می توانید به رنگ آمیزی دیوارها با استفاده از یک رنگ اقدام نمایید.

استفاده از بزرگترین دیوار به عنوان گالری

ایجاد یک گالری بر روی دیوار نیز به صرف هزینه زیادی احتیاج ندارد. برای انجام این کار می توانید از عکس یا تصاویر مورد علاقه خود بهره ببرید و از خلاقیت خود برای ساخت قاب استفاده نمایید. اگر فرد هنرمندی هستید، می توانید با استفاده از خلاقیت خود عکس های مختلف را کلاژ نموده و از آن ها برای تزئین دیوار استفاده نمایید.

استفاده از شلف

استفاده از شلف ها نه تنها جنبه تزئینی دارند، بلکه باعث ایجاد نظم دهی به فضای خانه نیز می شوند. از شلف ها می توان برای قرار دادن وسایل تزئینی استفاده کرد. هم چنین می توانید از آن ها برای قرار دادن کتاب های مورد علاقه خود استفاده نموده و در مواقع لزوم به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. پیشنهاد ما به شما استفاده از شلف های شناور می باشد. نصب این شلف ها باعث ایجاد عمق در فضای اتاق نیز می گردد.

استفاده از فرش مناسب

استفاده از یک فرش مناسب که ترکیبی زیبا با سبک مبلمان ایجاد کند، نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد نمود. استفاده از فرش علاوه بر زیبایی و ایجاد انسجام میان اجزای مختلف استفاده شده در اتاق، از آسیب دیدگی سریع کفپوش نیز جلوگیری می نماید. استفاده از فرش می تواند در جهت مجزا ساختن دو قسمت از اتاق نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای انتخاب فرش باید به رنگ مبلمان خود توجه نمایید.

طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه به طور حتم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای طراحی آشپزخانه پیشنهاد ما استفاده از یک رنگ جذاب و چشمگیر که در تضاد با رنگ جایگاه های آشپزخانه بوده و به خوبی خودنمایی کند، می باشد.

طراحی آرشیتکتی

استفاده از تکنیک های آرشیتکتی این امکان را برای شما فراهم می نماید که با ایجاد تغییرات جزئی به فضای اتاق مورد نظر، عمق ببخشید. اما انجام این کار احتیاج به استفاده از مهارت های یک متخصص دارد. اما شاید بتوان با انجام یک سری تکنیک تا حدی این ایده ها را اجرایی کرد. برای مثال می توان برای رنگ آمیزی دیوارها از تکنیک های ویژه ای مانند استفاده از نوار برای خط اندازی بر روی دیوار و یا از شاپلون هایی برای ایجاد طرح استفاده کرد. استفاده از این شابلون ها باعث عمق بخشی به دیوار شده و به طور قطع یکی از شیوه های به روزی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از میزهای عسلی و ایجاد فضای اضافه

اگر خانه شما کوچک است، باید به دنبال استفاده از مبلمان و وسایل چند منظوره باشید. برای مثال استفاده از مبلمانی که در زیر آن محلی برای قرار دادن وسایل اضافه در نظر گرفته شده است می تواند ایده خوبی باشد. استفاده از میزهای کنار مبلی نیز ایده خوبی می باشد. زیرا می توانید از آن برای قرار دادن آباژور یا هر وسیله دیگری استفاده نمایید. برای انجام این کار از خلاقیت خود یاری بگیرید.

استفاده از گیاهان

استفاده از گیاهان در هر مکانی باعث زیبایی آن فضا می گردد، زیرا استفاده از آن ها سرزندگی و ایجاد فضایی شاداب را در پی دارد. استفاده از گل های رنگی نیز به طور قطع حس و حال خوبی در اتاق ایجاد می نماید.

استفاده از آینه در حمام

استفاده از آینه های مناسب، از نمونه ایده های منحصربفردی است که می توان در طراحی حمام ار آن استفاده کرد. همین حالا دست به کار شوید و آینه ساده حمام را با نمونه ای دیگر تعویض نمایید. با این حال اگر قصد تعویض آینه حمام را ندارید، می توانید با نصب آن در قسمتی دیگر از حمام و یا تعویض فریم آن، تغییری چشمگیر در حمام ایجاد کنید.

تقسیم بندی فضا

یکی از روش هایی که می توان از آن در اتاق های بزرگ استفاده کرد، تقسیم بندی آن ها می باشد. برای این کار می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. برای مثال استفاده از پرده، تقسیم کننده های فلزی یا چوبی، ساخت کمد، استفاده از فرش و غیره از نمونه ایده هایی است که می توان از آن ها استفاده کرد. برای انجام این کار می توانید از خلاقیت خود نیز استفاده نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 710

به "طراحی دکوراسیون داخلی زیبا با کمترین هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون داخلی زیبا با کمترین هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید